شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین عبادی سیاسی نماز جمعه تکاب

حوزه/ حجت الاسلام کوهی به پرداخت دیر هنگام حقوق اسفند معلمین اشاره کرد و گفت: مشخص شد در وزارتخانه آموزش و پرورش برخی افراد کوتاهی کردند و این مسئله به وجود آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام مصطفی کوهی امروز در خطبه های نماز جمعه تکاب که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امام راحل ۱۲ فروردین را از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی بیان کردند و بر زنده نگاه داشتن آن تاکید داشتند.

وی افزود: انقلاب اسلامی دو رکن جمهوریت و اسلامیت دارد؛ رمز ماندگاری انقلاب این دو رکن است و مردم با اتکا به معارف اسلامی با همه دشمنی ها مقابله کردند و نطام را حفظ کردند.

امام جمعه تکاب با اشاره در پیش بودن ولادت حضرت امام حسن (ع) تصریح کرد: روز ولادت حضرت امام حسن علیه السلام به عنوان روز اکرام و ایتام نام گذاری شده است و لذا از خیرین درخواست دارم در این ماه عزیز به نیازمندان توجه کنند.

وی به پرداخت دیر هنگام حقوق اسفند معلمین اشاره کرد و گفت: شغل معلمی از حساس ترین شغل هاست که اگر آسیب ببیند پژوهش و علم به خطر خواهد افتاد. دولت و نهادهای نظارتی موظف هستند با عاملین این امر برخورد جدی کنند و مشخص شد در وزارتخانه آموزش و پرورش برخی افراد کوتاهی کردند و این مسئله به وجود آمد.

حجت الاسلام کوهی افزود: از دولت می خواهیم با مسئولینی که باعث نارضایتی ها هستند برخورد کند. برخی در بدنه دولت علاقه ای به دولت و آرمان های نظام ندارند و می توانند مشکلات اساسی برای کشور درست کنند. به هر حال در وزارت آموزش و پرورش این اتفاق افتاده است و باید شخص وزیر به دولت و مجلس پاسخگو باشد.

امام جمعه تکاب در ادامه به لزوم برخورد جدی با عاملین ترویج بدحجابی در کشور تاکید کرد و گفت: راهکار مقابله با بدحجابی برخورد انتظامی نیست و نهادهای فرهنگی و تربیتی که سالانه بودجه های کلان دریافت می کنند باید پاسخگو باشند.

وی کاهش ازدواج را یکی از عوامل بی حجابی در کشور دانست و افزود: اگر جوانی نتواند در زمان لازم ازدواج کند به سمت گناه حرکت می کند و وقتی ازدواج کاهش و طلاق افزایش می یابد، از رفتن به سمت تشکیل خانواده می ترسد و لذا لازم است مسئولین زمینه ازدواج آسان را فراهم کنند و خانواده ها نیز رسومات غلط و دست و پاگیر را کنار بگذارند.

حجت الاسلام کوهی تصریح کرد: در ازدواج مهم ترین مسئله اخلاق و تقواست و اموال دنیا چیزی است که جوان می تواند با تلاش و کوشش به دست بیاورد و اگر آسیب های اجتماعی کم شود، حجاب به نقطه مطلوب خواهد رسید.

وی کاهش غیرت دینی را یکی دیگر از عوامل بی حجابی دانست و عنوان کرد: وقتی مردی راضی می شود همسرش با پوشش نامناسب به جامعه وارد شود، نشان می دهد غیرت کاهش پیدا کرده است و یکی از دلائل آن فضای مجازی و پمپاژ شهوت و گناه می باشد.

امام جمعه تکاب در ادامه به لزوم اهتمام مومنین به جمع خوانی های قرآن کریم در ماه رمضان اشاره کرد و گفت: جمع خوانی قرآن با حضور قاریان قرآن کریم در مسجد جامع و مصلای تکاب برگزار می شود و لازم است مؤمنین از آن استفاده کنند. من از افرادی که در جهت تربیت مربیان و قاریان قرآنی زحمت کشیدند خصوصا مرحوم آیت الله خسروی، علما، معلمین و حوزه علمیه تشکر می کنم.

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خ IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۱۱
    0 0
    گنه کرد در بلخ آهنگری زشوشتر زدن گردن مسگری