یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دیدار طلاب معلم خواهر با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با بیان اینکه برقراری محبت بین معلم و دانش آموز معجزه می‌کند، گفت: اگر تبادل افکار بین معلم و گروه‌های مختلف جامعه اتفاق بیفتد، قطعا معلم‌ها در جامعه اثرگذارتر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، جمعی از طلاب معلم خواهر به مناسبت ماه مبارک رمضان امروز با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان دیدار کردند.

در این دیدار ابتدا مسئول قرارگاه طرح معراج حوزه علمیه خوزستان، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان، مسئول قرارگاه جهاد تبیین دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان هرکدام پیرامون موضوع نشست به سخنرانی پرداختند.

در بخش دیگری از دیدار طلاب معلم خواهر با حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، تعدادی از طلاب معلم به بیان دغدغه‌های فرهنگی، انتقادات و راهکارهای پیرامون مسائل آموزش و پرورش و مدارس پرداختند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) و با اشاره به اثرگذاری والای حضرت، اظهار داشت: به این بزرگ بانوی جهان اسلام، مقام رضای خداوند متعال کرامت شده است.

وی با بیان اینکه انسان تا تطهیر نشود، وارد بهشت نخواهد شد، گفت: انسان باید از طهارت درون بهره‌مند باشد تا بتواند با امام معصوم(ع) همراهی کند که ماه مبارک رمضان، ماه تمرین برای رسیدن به این هدف والا است.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با اشاره به اینکه انسان برای رسیدن به طهارت باطنی باید از خودش شروع کند، ادامه داد: در این ماه انسان می‌تواند بهره‌های وافی و کافی را ببرد، برای شب‌های قدر به گونه‌ای تلاش کنیم که نهایت استفاده را برده باشیم.

امام جمعه اهواز، با اشاره به دیدار نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها با رهبر معظم انقلاب، به تشریح توصیه‌های مقام معظم رهبری پرداخت و گفت: باید سعی کنیم تا با عمل خودمان مردم را به دین‌ دعوت کنیم، وقتی ما درباره آموزه‌های دینی صحبت می‌کنیم، دیگران نگاه می‌کنند که خودمان چقدر قائل به آن هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با بیان اینکه عمل به آموزه‌های دینی معجزه می‌کند، اظهار کرد: وقتی درباره حجاب صحبت می‌شود، ابتدا دانش آموزان به بانوی طلبه معلم نگاه می‌کنند که اعمال و رفتار او چگونه است‌؟

وی با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر، نقطه ضعف کاملا خود را نشان داد و آن آموزش و پرورش بود، یادآور شد: شما معلمین در گلوگاه هستید، اگر معلم در این دوران بتواند به رسالت و تکلیف خود عمل کند، موفق بوده است.

امام جمعه اهواز با اشاره به نقش ویژه طلاب معلم، خاطرنشان کرد: رفتار و شیوه آموزش دو مؤلفه مهم در اثرگذاری و عمل به تکلیف تعیین شده است‌.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد، با اشاره به گزارشی مبنی بر موفقیت‌های بسیار طلاب معلم خواهر در مدارس آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: این موفقیت و حضور موثر باید مستمر باشد، کلاس‌هایی در حال برگزاری برای رشد و تعالی وجود دارد که بایستی به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم و با دست پر وارد شویم.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، با بیان اینکه برقراری محبت بین معلم و دانش آموز معجزه می‌کند، تصریح کرد: اگر تبادل افکار بین معلم و گروه‌های مختلف جامعه اتفاق بیفتد، قطعا اثر گذارتر خواهید بود، در مدارس معلمین بسیار می‌توانند اثرگذار باشند که در این بین شاخصه‌های اخلاقی، رفتاری و علمی لازمه این اثرگذاری است.

‌انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha