شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1079133
۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۵
حجاب

در بیانیه ستاد عفاف و حجاب هرمزگان آمده است: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب نیازمند همکاری و عزم همگانی است و مطالبه عموم مردم متدیّن استان نسبت به عفاف و حجاب به عنوان یک ماموریت ویژه در حال پیگیری است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان‌، ستاد عفاف و حجاب استان هرمزگان در بیانیه‌ای با تشریح اقدامات و برنامه‌های این ستاد در صیانت از ارزش‌های دینی آورده است:

حجاب یک واجب شرعی و الزام قانونی است که رعایت آن در جامعه یک اصل اساسی غیر قابل تردید بوده و صیانت از آن نیازمند همکاری و عزم همگانی است. پررنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب، جامعه را در برابر بسیاری از آسیب‌ها بیمه می‌کند. یقین داریم که حجاب دارای ریشه های تمدنی، پایه های دینی، سدی مستحکم در دفاع از حریم خانواده و همواره خاری در چشم دشمنان ایران و مهاجمین به فرهنگ و ارزش های ملّت شریف ایران بوده است.

مردم استان هرمزگان به واسطه باورهای عمیق دینی جایگاه ویژه‌ای برای عفاف و حجاب در زندگی خود قائل هستند و در بسیاری از شهرستان‌های استان هرمزگان عفاف و حجاب از وضعیت مطلوبی برخوردار بوده و رفع محدود مشکلات در برخی نقاط نیازمند عزم همگانی، اقدامات موثر ضابطان و فرهنگ سازی با تکیه بر دستگاه های فرهنگی و گروه های مردمی است.

از این رو جلسات ستاد استانی عفاف و حجاب به صورت مستمر با هدف برنامه ریزی در این زمینه و ارزیابی اقدامات دستگاه های اجرایی در حال برگزاری و پیگیری است.

بومی سازی و اجرای طرح های عفاف و حجاب ابلاغی، با همکاری دستگاه های اجرایی، تشکیل کمیته های تخصصی ستاد، تشکیل تیم‌های نظارتی و بازرسی و برخورد قاطع با خاطیان، بخشی از اقدامات این ستاد می باشد. تشکیل جلسات و بازدید میدانی در فرودگاه های مسافربری، اسکله ها، شهرداری مرکزی بندرعباس، اداره کل راه آهن با هدف ارزیابی اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه عفاف و حجاب پیگیری و انجام شده است. تعطیلی واحدهای صنفی متخلف، آموزش ناظرین، برگزاری نشست با نخبگان استان، اجرای طرح مبلغان امین در مدارس با همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش و هماهنگی جهت اجرای طرح توسط فراجا در همین راستا می باشد.

در پایان ذکر چند نکته حائز اهمیت است.

۱ - مطالبه عموم مردم و متدینین و حتی افراد ضعیف الحجاب در خصوص حق زیست عفیفانه و رعایت ارزش‌های دینی و انقلابی به عنوان یک ماموریت ویژه از سوی ستاد عفاف و حجاب دنبال خواهد شد.

۲- رعایت حجاب از سوی شهروندان در ادارات دولتی، اماکن و معابر عمومی الزامی است و در صورت مشاهده افراد هنجار شکن، مطابق قانون از سوی ضابطان قضایی برخورد خواهد شد.

۳ - همه نهادهای قضایی، ضابطین و دستگاه های اجرایی در مواجه با هنجار شکنی و کشف حجاب هماهنگ با یکدیگر عمل خواهند کرد. ضمن اعلام حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، دستگاه محترم قضایی، و ضابطان نسبت به مواجهه با متعرضین به ارزشهای عمومی جامعه اقدام و ضمن دفاع از حریم ارزش های جامعه از مطالبات جامعه و کیان زن مسلمان ایرانی دفاع خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha