سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حدائق

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: عده‌ای حجاب را تکلیف شخصی می‌دانند، در صورتی که اینچنین نیست، حجاب موضوعی است که مربوط به سلامت روح و روان مردم جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق ظهر امروز در دیدار نوروزی شهردار، معاونین و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز که در مدرسه علمیه منصوریه برگزار شد، با اشاره به اینکه به نسبت امکانات و تمکن‌ها، مسئولیت‌ها نیز سنگین‌تر می‌شود، اظهار داشت: خداوند در آیه ۴۱ سوره مبارکه حج می‌فرماید، به نسبت امکانات و تمکن، ما انتظار داریم.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر مدیرکل و آبدارچی متفاوت است، گفت: انتظاری که خداوند از یک وزیر دارد، از مدیرکل ندارد، چرا که دایره تمکن‌ها وسیع‌تر است و به فراخور مسئولیت‌ها و موقعیت‌ها انتظارها نیز افزایش پیدا می‌کند.

عضو جامعه روحانیت شیراز، با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص مسئولان موفق، خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) شرط موفقیت هر انسان موفق را در گرو رعایت سه اصل نام می‌برند که نخستین ویژگی آن، تخصص در کار است، دومین ویژگی امانت دار بودن و سومین ویژگی مهربانی با زیر مجموعه‌ها است.

وی خطاب به مدیران شهرداری، یادآور شد: مدرسه علمیه منصوریه شیراز، قدمت بیش از ۶۰۰ سال خدمت به عالم اسلام را دارد، بسیاری از بزرگان آمدند درس خواندند و درس دادند و به عالم آخرت رفتند، اکنون آثار و بنا مانده و آنان نیز در جوار رحمت الهی هستند، نوبت ما نیز خواهد رسید، این میزها، فرصت‌ها و این قلم‌ها همیشه ماندگار نخواهد ماند.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز، گفت: ریاست امانتی است که باید در این دنیا گذاشت و رفت و شرط موفقیت عدم وابستگی است، کسانی در کار موفق هستند که نگاه آنان به ریاست امانتی است و نباید فراموش کنیم که خوبی‌ها ماندگار خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه اکنون شرایط خدمت کردن مسئولان در نظام اسلامی فراهم است، اظهار کرد: اگر انسان منشأ خدمت برای جامعه باشد، توفیقی است که از سوی خداوند حاصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حدائق با بیان اینکه اولویت‌ها در انجام امور، باید فعالیت‌های فرهنگی باشد، در خصوص حجاب، یادآور شد: عده‌ای حجاب را تکلیف شخصی می‌دانند، در صورتی که اینچنین نیست، حجاب موضوعی است که مربوط به سلامت روح و روان مردم جامعه است.

وی تصریح کرد: چه طور در ایام کرونا برای نزدن ماسک جریمه وجود داشت چرا که سلامت مردم را به خطر می‌انداخت، حجاب نیز اینگونه است و سلامت روح و روان مردم را به خطر می‌اندازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha