شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان طلبه گیلان

حوزه/ حجت الاسلام بابایی گفت: جامعة الزهرا یکی از حوزه‌های با قدمت و شناخته شده ای است که در حوزه بانوان فعالیت‌های قابل توجهی را انجام داده است. در جامعه ما طیف دغدغه‌مند از بانوان در زمینه‌ دروس و مطالعات دینی باوجود کمی تعدادشان توانستند آثار ارزنده‌ای را خلق کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، محمد بابایی، مسئول غرفه منشورات جامعه الزهرا گفت: جامعة الزهرا یکی از حوزه‌های با قدمت و شناخته شده ای است که در حوزه بانوان فعالیت‌های قابل توجهی را انجام داده است. در جامعه ما طیف دغدغه‌مند از بانوان در زمینه‌ دروس و مطالعات دینی باوجود کمی تعدادشان توانستند آثار ارزنده‌ای را خلق کنند.

پرداختن به آثار پژوهشی بانوان طلبه

وی افزود: ما در دو غرفه سعی کردیم تا برای علاقه‌مندان به دروس حوزوی و اسلامی از طیف بانوان توضیحاتی را ارائه دهیم و آنان را با فضا و محیط آشنا کنیم. غرفه‌های جامعة الزهرا در این دوره از نمایشگاه همچنین بخشی را دارند که مربوط به آثار پژوهشی بانوان طلبه است.

آثار پژوهشی بانوان طلبه به زبان های دیگر ترجمه شده است

 بابایی بیان کرد: حوزه جامعة الزهرا یک نهاد بین المللی است و به همین خاطر از اقصی نقاط جهان طلبه می پذیرد و با توجه به امکانات پژوهشی که در اختیار بانوان فرهیخته قرار دارد، آنان توانستند پایان نامه ها و کتب ارزنده‌ای را پدید بیاورند. نکته قابل توجه این جا است که بسیاری از این آثار به زبان‌های دیگر از انگلیسی و فرانسه، تا چینی و ژاپنی.مکتوب شده است.

وی ادامه داد: آقایان در بسیاری از امور تحقیقات و کارهای خوبی را انجام داده اند اما باید اعتراف کرد که در مباحث زنانه اگر خانمی با لحاظ چهارچوب ها و اصول وارد در صحنه پژوهش شود، نتیجه بهتر و قوی تر خواهد بود چرا که بسیاری از مسائل جامعه زنان و موضوعات فردی را یک بانو بهتر درک می کند.

یادآور می‌شود، سی‌امین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ۱۲ تا ٢۶ فروردین‌ با شعار «میخوانمت» در مصلی امام خمینی (ره) تهران برپا شده است. زمان بازدید از این نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ٢۴ خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha