پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
معین

حوزه/ مدیران حوزه علمیه خراسان در نشست با مدیر موسسه بین المللی الهدی، بر ضرورت تعامل بیش از پیش این دو نهاد علمی بخصوص در راستای حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و استفاده از ظرفیت طلاب در عرصه بین الملل تأکید کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، نشست حجج الاسلام میرزائی و معین، مدیر حوزه ریاست و مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان با حجت الاسلام و المسلمین محمد اسدی موحد، مدیر موسسه فرهنگی هنری و انتشارات بین المللی الهدی برگزار شد.

حجت الاسلام معین، مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، گفت: براساس رویکرد تقویت همگرایی و ارتباط با مراکز مختلف علمی در سطح ملی و بین الملل، این نشست هم اندیشی با مدیر موسسه بین المللی الهدی در محل سالن جلسات مرکز مدیریت برگزار شد.

مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان ادامه داد: در این نشست و پیرو گفتگوهای انجام شده، مدیر حوزه ریاست بر آمادگی حوزه علمیه خراسان در جهت ایجاد و گسترش هرگونه ارتباط و همکاری با آن موسسه به ویژه در خصوص حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی و معرفی طلاب خراسانی فعال در عرصه بین الملل تاکید کردند.

وی افزود: موسسه فرهنگی، هنری و انتشارات بین المللی الهدی در سال ۱۳۶۳ به عنوان یک ناشر بین المللی با هدف گسترش همکاری های بین المللی بین جمهوری اسلامی ایران و سایر کشورهای جهان در عرصه کتاب و سایر محصولات فرهنگی تاسیس و فعالیت خود را در نقاط مختلف جهان گسترش داد.

حجت الاسلام معین با بیان این که این مؤسسه در ابتدا دارای پنج نمایندگی رسمی در کشورهای افغانستان (کابل)، قرقیزستان (بیشکک)،ترکمنستان (عشق آباد)، عراق (نجف اشرف) و تاجیکستان (دوشنبه) بود، عنوان کرد: در حال حاضر نمایندگی های افغانستان و قرقیزستان فعال هستند و دفتر مرکزی آن در شهر تهران واقع شده است.

مدیر روابط ملی و بین الملل حوزه علمیه خراسان با بیان این که این موسسه به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اکثر نمایشگاه های بین المللی کتاب در خارج از ایران همچون روسیه، چین، لبنان، هند، برونئی، آلمان، کرواسی، سوئد، بلاروس، اسپانیا، زیمباوه، کنیا، اتیوپی، لیبی، بولیوی، بوگوتا، ترکیه و... حضور داشته است، اظهار کرد: موسسه بین المللی الهدی از ابتدا تاکنون توانسته به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در اکثر نمایشگاه های بین المللی کتاب شرکت کند که در همین راستا از سال ۱۳۸۵ تاکنون در بیشتر نمایشگاه های کتاب حضور پررنگی داشته است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha