یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
طباطبایی

حوزه / امام جمعه اصفهان با انتقاد از برگزاری جلسات اداری و جمع کردن مدیران از سراسر استان بدون نتیجه و حل شدن مشکلات استان، گفت: شایسته است حل مشکلات و گره‌گشایی معضلات مردم در اولویت استان و مدیران باشد و لذا باید متناسب با این مهم تدبیر کرد و از روش‌های نوین به جای تشکیل جلسات سنتی و دور هم نشینی‌های بی‌هدف استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد صبح امروز در دیدار استاندار و فرمانداران استان اصفهان، اظهار داشت: در روایت از معصوم آمده است که «خداوند ماه مبارک رمضان را خلق کرد، برای میدان مسابقه خلق خود، در این میدان جمعی از مردم توفیق پیدا کرده از اطاعت خداوند به رضوان خداوند برسند، که جمعی در این مسیر به سعادت می‌رسند»

وی همچنین به تقارن بهار قرآن با بهار طبیعت اشاره کرد و گفت: عید، کلمه‌ای عربی است که از واژه عود یعنی برگشت گرفته شده است، لذا نوروز را به معنای عید طبیعت یعنی برگشت زمین به حالت اولیه خودش می‌دانیم، اما در این میان انسان نیز می‌تواند به فطرت خداجوی خود برگردد.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: عید فطر و عید قربان از اعیاد اصلی مومنان است، چرا که پس از یک دوره اطاعت و بندگی حاصل می‌شود و مسئله اصلی در این اعیاد، اطاعت بنده از خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: ما در عید سعی می‌کنیم پوشش ظاهری خود را نو کنیم ولی مهمتر آن است که انسان مومن، باطن خود را نو کند و از رذایل و زشتی‌ها پرهیز کرده و فضایل و خوبی‌ها را جایگزین آن کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، به شعار سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و یادآور شد: بیش از یک دهه است که رهبر معظم انقلاب، همواره شعارهای سال منتخب خود را بر محور اقتصاد قرارداده‌اند، اما از آن مهمتر توجه ایشان به بحث تولید، تحت عناوینی چون جهش تولید، رونق تولید و رشد تولید است.

وی ابراز کرد: تولید، امری لازم برای افزایش قدرت اقتصادی مردم و بهبود معیشت ملت‌ها است، لذا هم افزایی مدیران کشور برای تحقق این مهم به انحاء مختلف امری ضروری است، چرا که در صورت جهش تولید، مهار تورم، مدیریت نقدینگی و بهبود وضعیت اقتصادی نیز محقق می‌شود، اما از دیگر نکات مهم در امر تولید مدنظر رهبری، ورود آحاد مردم به عرصه تولید کشور و مردمی کردن آن است.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، در ادامه ضمن تشکر از زحمات مجموعه مدیریت شهری و استانی در ارائه خدمت به مردم در ایام نوروز، یادآور شد: اطلاع دارم که مجموعه مدیران تلاش کردند که چهره شهر اصفهان در ایام نوروز علی‌رغم وجود گردشگران و ناهنجاری‌هایی چون بی‌حجابی، از شکل یک شهر اسلامی خارج نشود.

وی با تأکید براینکه هم افزایی و همراهی دستگاه‌ها و مدیران با یکدیگر راهگشا است، افزود: هرکسی وظیفه دارد در محدوده کاری خود شکل و شمایل اسلامی را حداقل حفظ کند.

آیت الله طباطبایی نژاد، در زمینه رعایت حجاب توسط افراد و اجرای این قانون و حکم شرعی، گفت: در درجه نخست رعایت حجاب از احکام دین است و جمهوری اسلامی آن را با پشتوانه دینی قانون کرده است و لذا ایراد گرفتن دشمنان از اجبار این قانون در حقیقت خدشه به مبانی دین اسلام است، اما از سوی دیگر باید توجه داشت که باید تدابیری برای رعایت قانون حجاب گذاشت که قابلیت عملیاتی شدن در سراسر کشور داشته باشد و باعث لجبازی مردم نیز در این عرصه نشود.

وی با انتقاد از برگزاری جلسات اداری و جمع کردن مدیران از سراسر استان بدون نتیجه و حل شدن مشکلات استان، گفت: شایسته است حل مشکلات و گره‌گشایی معضلات مردم در اولویت استان و مدیران باشد و لذا باید متناسب با این مهم تدبیر کرد و از روش‌های نوین به جای تشکیل جلسات سنتی و دور هم نشینی‌های بی‌هدف استفاده کرد.

در ابتدای این جلسه نیز سید رضا مرتضوی استاندار اصفهان، با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های استان به عنوان پیشرانان سیاست‌های حاکمیت و دولت در سطح استان هستند، اظهار کرد: تلاش مجموعه مدیریتی استان بر این است که با انجام خدمت بهتر و بیشتر، بذر امید را در دل مردم ایجاد کنند.

وی افزود: همفکری و مشورت فرمانداران شهرستان‌ها به صورت ماهانه با حضور دستگاه‌ها و ارگان‌های استان جهت هم افزایی و حل مشکلات استان برگزار می‌شود که در پیشبرد اهداف بسیار موثر است.

در ادامه برخی از فرمانداران شهرستان استان به تشریح و تبیین موضوعات، مشکلات منطقه خود و بیان راهکارها پرداختند.

حل مشکلات مردم و استان باید فلسفه اصلی تشکیل جلسات اداری باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha