شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
هرغ

حوزه / مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: مراسم احیای شب‌های قدر در همه امامزاده‌ها و مساجد هرمزگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام غلامحسین حقانی مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به اهمیت شب قدر، اظهار داشت: درک شب قدر، کاری مشکل و بیان جایگاه و «قدر» شب قدر، عملی دشوار است که تنها راه یافتگان به آن شب عزیز می‌توانند واقعیت و حقیقت آن را بیان دارند، چراکه خداوند در قرآن فرموده است : «وما ادراک مالیلة القدر» ; «و تو چه دانی شب قدر چیست؟»

وی افزود: در وصف آن همین بس که «خیر من الف شهر» «از هزار ماه برتر است» و مسائلی بر قدر و منزلت این شب افزوده است، از جمله نزول قرآن که نزول جامع‌ترین، کامل‌ترین و ماندگارترین کتاب الهی برعظمت و منزلت شب قدر افزوده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، شب قدر را بزرگ‌ترین سند امامت و تداوم آن در طول زمان دانست و بیان کرد: در روایات فراوانی، وجود شب قدر را در هر زمان دلیل لزوم امامت و بقای آن دانسته‌اند، لذا سوره قدر به منزله شناسنامه اهل بیت(ع) شمرده شده است.

حجت‌الاسلام حقانی، یکی دیگر از ویژگی‌های شب قدر را بخشش گناهان و عفو عاصیان و مجرمان ذکر کرد و گفت: باید تلاش نمود تا این فیض عظمای الهی شامل حال انسان شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم احیای شب‌های قدر در بندرعباس به صورت شاخص در امامزاده سید مظفر و مسجد جامع از ساعت ۲۲ تا یک ساعت قبل از اذان صبح همراه با خواندن دعاهای جوشن کبیر و مجیر و قرآن به سر گذاشتن، برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان، ادامه داد: این مراسم در حرم‌های امامزاده‌های شاه محمد تقی و سید کامل بندرعباس، زیارت سید سلیمان، سید محمد حاجی آباد، سید سلطان محمد رودان، سید علی زیارت علی، سید محمود سَکُل، سید عمرو اسلام آباد، حسینیه حداد بندرلنگه و مساجد جامع استان نیز برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حقانی یادآور شد: مراسم شب ۲۳ ماه مبارک رمضان نیز با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، در امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha