دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ همایش روحانیون کنشگر جهاد تبیین در ارومیه

حوزه/ امام جمعه ارومیه گفت: اگر به عنوان طلبه با مطالعه احوالات اهل بیت(ع)، تغییری در حالات ما پیدا می‌شود، معلوم است علومی که یاد گرفتیم مفید بوده، در غیر این صورت علم اندوخته شده فایده‌ای ندارد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌ غربی، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه روحانیون کنشگر جهاد تبیین که در مسجد حاجی خان ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: آن چیزی که در بحث تبلیغ معارف اهل بیت(ع) محسوس است که بعضا مشاهده می‌شود، معارف الهی و اهل بیت(ع) را به دیگران بیان می‌کنیم اما خودمان را فراموش می‌کنیم، بنابراین باید به آنچه که دیگران را دعوت می‌کنیم خودمان نیز عامل باشیم.

وی افزود: قرآن نیز به انسان تذکر می‌دهد که دیگران را به خوبی‌ها و محسنات دعوت می‌کنید و آیات قرآن را تلاوت می‌کنید، اما خود را فراموش می‌کنید، کسی که چنین خصوصیاتی داشته باشد در عقلانیت او مشکل وجود دارد.

امام جمعه ارومیه تصریح کرد: برای ما طلبه‌ها و روحانیون مهم است که اول خودمان به آنچه می‌گوییم عامل باشیم و اگر معارف دین را بعد از عمل، به دیگران بیان کنیم، نزد خداوند معذور هستیم حتی اگر دیگران بدان عمل نکنند هم ضرری به ما نمی‌رساند.

وی بیان کرد: امام علی(ع) در نهج‌البلاغه به مردم می‌فرمایند، آنچه را به شما دستور دادم عمل کنید، البته قبل از شما خویش بدان عامل بودم و هر چه را که شما را از آن نهی کردم، خودم قبل از شما ترک کردم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی، خاطرنشان کرد: خداوند متعال صفات علما را بیان می‌کند، از جمله وقتی بر آن‌ها آیات الهی قرائت می‌شود، به سجده می‌افتند و خشوع و خضوع آنها افزایش پیدا می‌کند.

وی عنوان کرد: اگر به عنوان طلبه با مطالعه احوالات اهل بیت(ع)، تغییری در حالات ما پیدا می‌شود، معلوم است علومی که یاد گرفتیم مفید بوده، در غیر این صورت علم اندوخته شده فایده‌ای ندارد

حجت الاسلام والمسلمین قریشی خاطرنشان کرد: خاصیت علم ایجاد تواضع در انسان و خوف الهی است، بنابراین باید آموزش، مطالعه و بیان آن به مردم، صرفا به‌خاطر خداوند باشد.

وی تأکید کرد: باید حساب و کتاب کنیم که چه اندازه معارفی را که به دیگران بیان کردیم، خودمان بدان عامل بوده‌ایم.

امام جمعه ارومیه گفت: امروز به برکت انقلاب اسلامی، زمینه تبلیغ همه جانبه در فضای حقیقی و مجازی فراهم شده و هر گونه کوتاهی در این مورد، عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

انتهای خبر.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha