شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ نشست خبری رئیس دانشگاه قم

حوزه/ رئیس دانشگاه قم گفت:ما دانشگاهیان شهر قم، شهر جهاد و اجتهاد، نیز همگام با همه حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان در سراسر جهان، با «حضوری قدسی» در راهپیمایی این روز، ضمن ابراز وفاداری و پایبندی به آرمان‌های الهی و جاودانه انقلاب‌ اسلامی، انزجار و نفرت خود را از صهیونیسم بین‌الملل و حامیان آن اعلام می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در پیامی روز قدس را روز پایبندی و وفاداری به آرمان های الهی و جاودانه انقلاب اسلامی دانست.

مشروح این پیام به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

درود خدا بر خمینی کبیر که با ابتکار بی‌نظیر خود در نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام «روز قدس»، چند دهه است مسأله قدس شریف و فلسطین مظلوم را در صدر دغدغه‌ها و توجهات همه مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان قرار داده است. آن روح بزرگ، با این نام‌گذاری، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به «روز حیات اسلام»، «روز حیات انسانیت و عدالت»، «روز دفاع از مظلومان» و «اعلام انزجار از ظالمان» و «روز صف‌بندی جبهه حق در مقابل پایگاه اصلی فساد و تباهی و ظلم، یعنی صهیونیسم بین‌المللی»، تبدیل کرد.

در روز قدس، همه آزادگان و عدالت‌خواهان جهان به پیروی از واپسین سفارش امام آزادگی و عدالت، امیرمؤمنان علی علیه السلام، که فرمود: «کُونَا لِلظَّالِمِ‌ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْنا» و به پیروی از خمینی کبیر و خامنه‌ای حکیم با حضوری باشکوه در راهپیمایی، دشمنی و انزجار خود را از ظلم و ظالمان اعلام خواهند کرد و همدلی خود را با مردم مظلوم فلسطین به نمایش خواهند گذاشت.

امید است اندیشمندان جهان اسلام و روشنفکران متعهد با روشنگری علمی خود همچنان قدس را در صدر دغدغه‌های آزادی‌خواهان قرار دهند و با جهاد تبیین، خطرات فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اخلاقی غده سرطانی صهیونیسم برای بشریت را، تشریح کنند.

ما دانشگاهیان شهر قم، شهر جهاد و اجتهاد، نیز همگام با همه حق‌طلبان و ظلم‌ستیزان در سراسر جهان، با «حضوری قدسی» در راهپیمایی این روز، ضمن ابراز وفاداری و پایبندی به آرمان‌های الهی و جاودانه انقلاب‌ اسلامی، انزجار و نفرت خود را از صهیونیسم بین‌الملل و حامیان آن اعلام می‌کنیم. و با اطمینان اعلام می‌کنیم که در این تقابل عظیم و تاریخی میان جبهه حق و جبهه باطل، پیروزی نهایی از آنِ جبهه اسلام خواهد بود. این وعده تخلف‌ناپذیر الهی است که علیرغم خواست جبهه کفر و شرک، برتری نهایی از آن اسلام و مسلمین است: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کُلِّهِ وَلَو کَرِهَ المُشرِکونَ».(صف، آیه۹)

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha