دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1080912
۲۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۸
روز قدس

حوزه/ تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان لرستان به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای از مردم استان خواستند برای حمایت از قدس شریف در راهیپیمایی این روز جهانی حضوری گسترده داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ التحصیلان لرستان به مناسبت روز جهانی قدس در بیانیه‌ای از مردم استان خواستند برای حمایت از قدس شریف در راهیپیمایی این روز جهانی حضوری گسترده داشته باشند.

در متن این بیانیه آمده است:

«سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَیٰ بِعَبْدِهِ لَیْلًا مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَی الْمَسْجِدِ الْأَقْصَی الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا» (اسراء/۱)
پاک و منزه است خدایی که در (مبارک) شبی بنده خود (محمّد) را از مسجد حرام (مکّه معظّمه) به مسجد الاقصایی که پیرامونش را مبارک و پرنعمت ساختیم سیر داد تا آیات و اسرار غیب خود را به او نشان دهد.

رژیم جعلی و بی‌ریشه و غاصب و سرطانی اسرائیل توسط استکبار جهانی، برای مقابله با جهان اسلام و سلطه بر منطقه و غارت ثروت‌های آن‌ها تأسیس و تداوم یافت، بنابراین رییس جمهور کنونی آمریکا دلیل حمایت فراوان از این رژیم کودک کش را این طور بیان کرد: «اگر اسرائیل نبود ما باید اسرائیلی می‌ساختیم تا حامی منافع ما در منطقه باشد». امروز شاهد هستیم که ارتش تروریستی آمریکا در میان بهت و حیرت جهانیان و بی‌تفاوتی مدعیان دروغین حقوق بشری، با اِشغال مناطق نفت خیز سوریه و عراق، دزدانه به غارت منابع نفتی آن‌ها مشغول هستند.

اقدام هوشیارانه امام خمینی(ره) در نامگذاری روز جهانی قدس باعث شد تا مبارزه با تجاوز و اشغال‌گری و کشتار مردم بی‌گناه فلسطین و نیز هجمه قدرت‌های خونخوار و اسلام ستیز غربی، به خواسته عمومی مسلمانان و آزادی خواهان جهان تبدیل شود و ملت‌های فریب خورده را از خواب غفلت بیدار کند.

در منظر امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای(مدظله العالی)، روز قدس، روز اسلام و روز رسول اکرم (ص) و روز مقابله با زورگویی‌های آمریکا و ایادیش، روز بیداری مسلمانان و حیات اسلام و مقابله مستضعفان و مستکبران، فریاد حق خواهی و صف بندی حق و باطل و روز امنیت کشور و در نهایت به تعبیر امام خمینی (ره) روز قدس هم‌تراز با شب قدر نامیده شده است.

مبارزه و مقابله با نسل کشی مسلمانان در فلسطین، یمن، سوریه و عراق باعث بیداری مردم مسلمان منطقه شده و با مجاهدات مردان میدان در جبهه مقاومت، رژیم صهیونیستی در آستانه سقوط قرار گرفته و شکست مثلث سوم غربی، عبری و عربی آشکار شده و حیوانات درنده داعشی دست آموز آن‌ها هم به آخر خط رسیده‌اند و جبهه مقاومت اسلامی در سوریه، لبنان، فلسطین، یمن و کل منطقه در آستانه پیروزی کامل قرار گرفته‌اند.

ما اعضای تشکل‌های اسلامی دانشجویی و فارغ‌التحصیلان، دانشگاهیان انقلابی لرستان به پیروی از امامین انقلاب، روز جهانی قدس را گرامی داشته و از عموم مردم خداجو و روزه دار و آگاه می‌خواهیم تا به صورت گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشته و دین خود را در عرصه وحدت و همبستگی مسلمانان، ادا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha