چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
بی حجابی و حیا زدایی

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدایی در جوامع بشری و عناوین جذابی چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بندهای حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود.

حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهربا تبیین اهمیت حجاب و پوشش اسلامی گفت: فریضه واجب حجاب که مایه‌ تشخص و آزادی زن است یکی از اصولی ترین و اساسی‌ترین نعمت های الهی است. حجاب مایه وقار و سنگین شدن کفه آبرو و احترام زن است و با این ارزش گذاری، حریم زن مسلمان حفظ و فرصت حضور اجتماعی او فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: مصالح اجتماعی انسان نیز مؤید این مسئله است که زن برای در امان ماندن از آشفتگی‌های روانی و اجتماعی باید در یک حریم شخصیت بخش صیانت شود؛ احکام اسلام، مسیر خردمندانه و روشنی برای رساندن زن به زیست عفیفانه دارد و برای تأمین حقوق او و رشد و شکوفایی استعدادهایش برنامه‌های جامعی ارائه کرده است.

امام جمعه برازجان اظهار کرد: سیاستی فاجعه بار و شیطانی در بعد جهانی در کار است تا با حیازدائی در جوامع بشری و عناوین جذابی چون آزادی زنان و حقوق زن، قید و بندهای حافظ کرامت زن را از بین ببرد. در پروژه ترویج مفاسد اخلاقی و حجاب ستیزی در ایران، دستان جبهه استکبار و نقش سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن به وضوح دیده می‌شود.

حجت الاسلام مصلح بیان کرد: دشمن سال‌هاست استقلال هویتی و فرهنگی زن مسلمان ایرانی را نشانه گرفته است و به دنبال به سقوط کشاندن حاکمیت از طریق هویت زدایی فرهنگی است. در این میان با توجه به اینکه نظام اسلامی به دنبال سعادت مردم و تحقق تربیت اخلاقی جامعه است باید با جدیت با مروّجان فساد در فضای مجازی و فضای حقیقی که تحت هدایت دشمن فعالیت می‌کنند برخورد شود.

وی افزود: آحاد جامعه اسلامی با شناخت و تفکر نسبت به مبارزه با منکرات ورود پیدا می‌کنند و با رعایت شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر و التزام به مبانی فقهی و حقوقی آن، بر این باورند که عدول از معیارهای اخلاقی و قانونی در انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر، خود یک منکر است. شایسته است نهادهای مسئول نیز در حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر به وظایف قانونی خود عمل کنند.

حجت الاسلام مصلح گفت: سخنان پدرانه، صریح و دلسوزانه رهبر معظم انقلاب در تشریح ابعاد امنیتی، فرهنگی و دینی نماز جمعه جنگ ترکیبی دشمن در مسئله زن و ضرورت حجاب و عفاف، حجت را بر همه مردم و مسئولین تمام کرده است؛ در مواجهه با کشف حجاب‌ها و ناهنجاری‌های فرهنگی برای اینکه دچار اشتباه محاسباتی نشویم منویات مقام منیع ولایت چراغ راه است.

امام جمعه برازجان گفت: مسأله ضد دینی و ضد امنیتی ناهنجاری‌ها و کشف حجاب‌ها، دغدغه مندان اعتلای کشور را نگران کرده است؛ لازم می‌دانم قویاً اعلام کنم قاطبه مردم فهیم ایران مقید به احکام شرع و موازین اخلاقی هستند و آنچه تعداد محدود هنجار شکنان را بیش نمایی می‌کند مسئله شبه روایت‌ها و انتشار سازمان یافته ناهنجاری‌ها در رسانه‌‎های خاص است. تکثیر و باز نشر افراطی این فیلم‌ها و عکس‌ها، جامعه با نشاط را دچار نوعی سرخوردگی می‌کند.

وی با بیان اینکه تجملات، تبرج و خودنمایی مانع رشد انسان از لحاظ معنوی و اخلاقی است افزود: خانواده‌ها برای تحکیم و ارتقاء بنیان‌های خود، باید در مقابله و مبارزه با این نوع الگوها و نسخه‌های مبتنی بر فرهنگ مادی و ضد اخلاق غرب جدیت به خرج دهند. برای تکمیل فرایند تربیت دینی و اخلاقی جامعه، پیوند خانه، مسجد و مدرسه بسیار حیاتی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha