پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان گفت: حوزه علمیه خراسان در راستای رسالت تبیین خویش، آمادگی تولید محتوای فاخر در زمینه مسائل و موضوعات خارج از کشور، به‌عنوان دغدغه‌های عرصه بین الملل را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، جلسه هم‌افزایی و هم‌اندیشی درمورد راهکارهای توسعه فقه تمدنی و مسائل مستحدثه جهان اسلام با رویکرد بین‌المللی، امروز با حضور مشاوران وزیر امور خارجه در محل مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین خیاط در این جلسه با بیان اینکه حوزه علمیه خراسان در جهات مختلف ظرفیت‌های زیادی دارد و یک‌چهارم حوزه‌های علمیه کشور را تشکیل داده، اظهار داشت: این حوزه ویژگی‌های خاصی دارد، از جمله نمایندگی جامعةالمصطفی، دانشگاه رضوی و دیگر مؤسسه‌های تخصصی و مدارس علمیه‌ای که کارهای خودجوش اثرگذاری را از جمله آموزش مکالمه عربی و انگلیسی با حضور طلاب دنبال می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه خراسان، با بیان اینکه حوزه علمیه دو وظیفه اساسی تولید و تبیین را برعهده داشته و نیاز به تولیدات بسیار زیادی در حوزه بین‌الملل وجود دارد، تصریح کرد: حوزه علمیه خراسان، آمادگی تولید محتوای فاخر در زمینه مسائل و موضوعات خارج از کشور را دارا می‌باشد و در این زمینه نیز بیشتر از گذشته با وزارت امور خارجه همکاری خواهد کرد.

وی با بیان اینکه اولویت‌های بین‌الملل زیادی برای فعالیت وجود دارد، اما برای عملکرد موفق، نیاز به تعیین کارگروه ویژه‌ای مثل مسائل کشورهای همسایه شرقی و آسیای مرکزی داریم، اظهار کرد: در میان تعدد نهادهای فرهنگی در استان، ایجاد هماهنگی و جلوگیری از موازی‌کاری میان مجموعه‌ها، از آسیب پیشگیری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان اینکه در این حوزه، بخش بین‌الملل به‌صورت ویژه فعال شده و به ابعاد بین‌المللی نیز توجه دارد، عنوان کرد: در همین راستا بسترسازی‌های لازم با همکاری نمایندگی وزارت خارجه در خراسان ایجاد خواهد شد، ازطرفی نیز خراسان در فضای مجازی زیرساخت‌های بین‌المللی خوبی دارد و با اهتمام به استفاده از ظرفیت‌ها، از حیث محتوا، رسانه‌های خود را قوی‌تر خواهیم کرد و امیدواریم در این زمینه قدم مثبتی برداریم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha