پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام امرودی

حوزه/ مشاور فرهنگی وزیرامور خارجه با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز همانند حوزه‌های علمیه در حال فعالیت‌های فرهنگی هستند، گفت: تحقق فرهنگ با تلاش حوزه‌های علمیه ممکن خواهد بود.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین امرودی مشاور فرهنگی وزیر امورخارجه امروز در نشست هم‌افزایی و هم‌اندیشی درمورد راهکارهای توسعه فقه تمدنی و مسائل مستحدثه جهان اسلام با رویکرد بین‌المللی، با بیان اینکه اتفاقات صورت گرفته مسرت‌بخش بوده است، اظهار داشت: استخوان‌های اسرائیل در حال شکستن است و جمعیت زیادی در خیابان‌های اسرائیل حضور دارند.

وی افزود: وضعیت مقاومت اسلامی در منطقه نمونه و الگو بوده و شواهد موجود، نشان می‌دهند آمریکا و غرب در منطقه، در شرایط خوبی نیستند، بنابراین آمریکا را از منطقه باید حذف شده حساب کرد و دنیا به این نتیجه رسیده است که روی رژیم صهیونیستی نمی‌تواند سرمایه گذاری کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۷۰ مرکز همانند حوزه‌های علمیه در حال فعالیت‌های فرهنگی هستند، اظهار کرد: بخش‌های بین‌الملل مراکزی همچون حوزه علمیه و نهادهای مرتبط مشغول فعالیتند، در وزارت خارجه نیز دیپلماسی در خدمت فرهنگ بوده و تحقق فرهنگ با تلاش حوزه‌های علمیه ممکن است.

مشاور فرهنگی وزیرخارجه با بیان اینکه وزارت خارجه نیز امروز جزئی از نظام بوده و در حوزه بین‌الملل توفیقات زیادی داشته، اگرچه در حوزه اقتصاد و فرهنگ نیز اُفت و خیزهایی داشته‌اند، یادآور شد: باید بر روی حرف‌های مشترک خود با مذاهب اسلامی و ادیان دیگر بیش از این کار و تلاش صورت گیرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha