پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر/ پانزدهمین جشن گلریزان در کاشان برای کمک به زندانیان غیر عمد

حوزه / امام جمعه کاشان، با بیان اینکه براساس آیات قرآن، وظیفه انسان مسلمان نسبت به هم‌نوع خود، ایثار است، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: کسی که فریاد مسلمانی را بشنود و به دادش نرسد، مسلمان نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی نماینده ولی فقیه در کاشان امشب در پانزدهمین جشن گلریزان کمک به زندانیان غیرعمد که در سالن آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی کاشان برگزار شد، با اشاره به اینکه آیت الله مطهری و آیت الله مصباح بر این موضوع تأکید داشتند که اگر انسان بخواهد کاری را با اختیار و دعوت انجام بدهد، نیاز به پیش زمینه دارد، اظهار داشت: کار اختیاری نیاز به قانع شدن عقل و اندیشه و نیازمند تحریک شدن احساسات دارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، افزود: براساس روایات یکی از اسامی روز قیامت، یوم الحسرة است، لذا انسان به هر اندازه کار خیر انجام دهد، به همان اندازه نیز در قیامت پاداش آن را دریافت خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه براساس آیات قرآن، وظیفه انسان مسلمان نسبت به هم‌نوع خود، ایثار است، گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: کسی که فریاد مسلمانی را بشنود و به دادش نرسد، مسلمان نیست.

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه باید به انسان‌های غیرمسلمان هم به دلیل اینکه خداوند در نسل آنها فرد مومنی قرار می‌دهد کمک شود، تصریح کرد: افرادی بودند که به آنها لعن می‌کنیم، ولی خداوند متعال در نسل آنها یک مومن قرار داده است.

محسن تاج افروز رئیس دادگستری شهرستان کاشان نیز در ابتدای این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد ستاد دیه این شهرستان، میزان تأمین مالی محکومین به پرداخت دیه غیرعمد و مالی سال گذشته در شهرستان کاشان را ۴۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با این مبلغ ۱۳۱ نفر از محکومین مالی و غیر عمد سال گذشته از زندان آزاد شدند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲۵ نفر از آزادشدگان مرد و ۶ نفر زن بودند که ۵ نفر از آنها بابت دیه، ۹۷ نفر جرایم غیرعمد، ۱۲ نفر بابت مهریه و ۱۷ نفر بابت نفقه در زندان بودند.

رئیس دادگستری شهرستان کاشان با ابراز خرسندی از کمک ۴ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومانی خیرین آران و بیدگلی در کمک به آزادی مجرمین غیرعمد در نخستین جشن گلریزان این شهرستان، اظهار کرد: از همه دست‌اندرکاران برگزاری نخستین جشن گلریزان شهرستان آران و بیدگل قدردانی می‌کنم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha