جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون فرهنگی جمکران و رئیس جامعه مدرسین

حوزه/ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه در سال‌های آتی باید زمینه سازی لازم صورت گیرد تا یک اتفاق تمدنی و فرهنگی در ایام نیمه شعبان محقق شود گفت: نیمه شعبان ظرفیت فوق العاده‌ای است و می‌توانیم با استفاده از ظرفیت قم یک رویداد بزرگ را در عرصه بین المللی رقم بزنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام مهدی حسین آبادی در دیدار با آیت الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در ایام نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران پرداخت و اظهار کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته مراسم‌های نیمه شعبان امسال در طول ۱۰ شب برگزار شده و تلاش کردیم که جشن‌ها به یک رویداد معارفی تبدیل شود تا زائران بهره کافی را ببرند.

وی با بیان اینکه امسال در راستای مردمی سازی جشن‌های نیمه شعبان هر شب مراسم ویژه به یک استان اختصاص یافت اظهار کرد: در طول دهه مهدویت در خدمت زائران لرستان، آذربایجان غربی، گلستان، اصفهان، تهران و… بودیم.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به اینکه با همکاری جامعه المصطفی، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای دومین سال مراسم‌هایی ویژه ملیت‌های مختلف برگزار شد، اظهار کرد: مهدویت در عرصه بین الملل مورد توجه قرار گرفته و اکنون سند توسعه فرهنگ مهدویت در عرصه بین الملل در حال تدوین است و همچنین در شب نیمه شعبان نیز سند توسعه فرهنگ مهدویت و انتظار رونمایی شد.

وی با بیان اینکه نیمه شعبان یک رویداد بین المللی است و باید از ظرفیت‌های ملی در برپایی این رویداد استفاده شود، گفت: با ابتکار تولیت مسجد مقدس جمکران قرارگاه مرکزی نیمه شعبان با همکاری وزارت کشور، شورای هماهنگی تبلیغات، سپاه و… تشکیل شد و تشکیل این قرارگاه منجر به این شد که برای نخستین سال شاهد حمایت‌های خوبی در عرصه ملی باشیم و شهرداری‌های ۹ شهر برای خدمت رسانی و ایجاد زیرساخت به کمک ما آمدند.

حجت الاسلام حسین آبادی با بیان اینکه ستاد اربعین کشور نیز تشکیل جلسه داده و برخی از زیرساخت‌های مورد نیاز را تأمین کرد، افزود: در ایام نیمه شعبان ۱۸۰۰ غرفه و بیش از ۳۱۳ موکب مردمی از استان‌های مختلف خدمت رسانی به ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر زائر را عهده دار بودند.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که نیمه شعبان روز امید است و در این راستا کمپین روز امید راه اندازی شد گفت: بر اساس روایات اهل بیت(ع) نقشی که برای قم در نظر گرفته شده است نقش پناهگاهی و ملجا بودن است و هرچه که مانع تحقق این مهم شود خطای راهبردی است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه قم هراسی از سوی دشمن به صورت جدی دنبال شده است و تلاش می‌کنند که در نظر مردم دیگاه منفی نسبت به قم ایجاد شود، بیان کرد: نیمه شعبان ظرفیت فوق العاده ای است که می‌توانیم با استفاده از ظرفیت آن یک رویداد بزرگ را در عرصه بین المللی در قم ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و موکب‌ها می‌توانیم دو مسئله اسکان و اطعام را مرتفع کنیم بیان کرد: با برنامه ریزی و پیگیری این راهبرد، می‌توانیم هر سال شاهد گسترش حضور زائران در قم باشیم و در سال‌های آتی یک اتفاق تمدنی و فرهنگی در ایام نیمه شعبان محقق شود.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha