دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کریمی

حوزه / دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان اصفهان گفت: دوره آخرالزمانی دقیقا مشابه دوره عاشورایی است، در زمان عاشورا آنقدر فتنه و ابتلاء فکری برای مردم ایجاد کردند که حق گمشده و مردم منحرف شدند، جهان امروز نیز عصر ابتلائات ذهنی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن کریمی شب گذشته در مراسم مناجات خوانی ماه رمضان هیئت فدائیان حسین(ع) اصفهان در ادامه بحث طلب عفو و عافیت طلبی، اظهار داشت: بهره‌گیری از التقاط و ظاهر حق و باطن باطل یکی از حربه‌های دشمن است، در تاریخ می‌بینید همین که امیرمومنان(ع) دستور می‌دهند، دشمن قرآن‌ها را بر سر نیزه می‌کند، یعنی ظاهر آن حق است، اما باطن آن باطل است، لذا از همین جا مشخص می‌شود که چرا پیامبر(ص) می‌فرماید طلب عافیت در دینداری نمایید.

این کارشناس مذهبی، با اشاره به مسئله عافیت و ابتلا جامعه مسلمین به انواع فتنه‌های آخرالزمان، تصریح کرد: چند صد کانال ماهواره و کانال‌های فارسی زبان راه اندازی شده و ۲۴ ساعت برای جامعه ما مطلب ارائه می‌کنند و درباره تاریخ، انقلاب اسلامی و حتی حکم شرعی تحلیل می‌دهند و بسیار جالب است که اکنون درباره حجاب در شبکه‌های ماهواره‌ای از قرآن سند می‌آورند.

وی افزود: معروف است که گفته می‌شود اگر می‌خواهید دیگران با حرف باطل، همراه شوند قسمت اول حرف را با حقانیت بیان کنید و قسمت دوم نیز باطل باشد، پس از آن خود به خود پذیرش اتفاق می‌افتد، در اصطلاح این را مغلطه می‌گویند.

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان اصفهان، با اشاره به شباهت دوران آخرالزمان به عاشورا، خاطرنشان کرد: این زمان هم بسیار خوب و هم بسیار بد است، زیرا اگر انسان با عزم، اراده و بینش صحیح در ۷۲ نفر یاران امام و ولی دیده شود بسیار خوب است و برای همیشه و تا روز قیامت به خوبی از انسان یاد می‌کنند، اما اگر در بین ۷۲ نفر دیده نشود بسیار بد است و تا قیامت به بدی از انسان یاد می‌کنند.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: دوره آخرالزمانی دقیقا مشابه دوره عاشورایی است، یعنی با انتخاب‌هایی که انجام می‌دهید یا خود را در جبهه حق نشان می‌دهید و یا خود به خود در جبهه باطل قرار می‌گیرد، چرا که انسان نمی‌تواند در وسط قرار گیرد.

حجت الاسلام کریمی عنوان کرد: در زمان عاشورا آن قدر فتنه و ابتلاء فکری برای مردم ایجاد کردند که برخی در حقانیت این که چه فردی خلیفه باشد شک کردند، لذا زمانی که به مرور آبشخور فکری تغییر کند، در جایی که باید استقامت در کنار امام داشت، با شبهات فکری انسان را از امام جدا می‌کنند، از همین رو است که رسول خدا(ص) می‌فرمایند "العافیة فی الدین".

دبیر جبهه فرهنگی انقلاب استان اصفهان، خاطرنشان کرد: در روایات است که هر چه جلوتر می‌رویم ابتلائاتی که ذهن انسان را دچار شک می‌کند بیشتر می‌شود و انسان به طور دائم دچار ابتلا می‌شود و علاوه برآن از امیال و غرایز نیز دچار ابتلا می‌شود، اکنون غرب در حوزه غرایز سرمایه گذاری کرده است.

این کارشناس مذهبی، به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و واژه سازی‌های خاص ایشان در فرمایشات مختلف اشاره کرد و گفت: اخیرا رهبر معظم انقلاب در بحث حجاب فرمایشاتی داشتند، ما تا پیش از این می‌گفتیم بی‌حجابی حرام شرعی است، اما ایشان در جمع کارگزاران نظام فرمودند حرام سیاسی است که یک واژه جدید می‌باشد و حتی از ما سوال می‌کنند مگر حرام سیاسی نیز داریم؟

وی تأکید کرد: منظور این است که برخی مواقع انسان را با یک واژه دینی، غیردینی می‌کنند، یعنی با بحث حجاب، فرد را بی‌حجاب می‌کنند که در واقع موضوع بحث، حجاب نیست، اما می‌خواهند فرد را به بی‌حجابی برسانند و در حال حاضر پوشش به معنای دین، یک موضوع شده است.

حجت الاسلام کریمی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند، اگر برای شما شرایطی ایجاد شد و خواستید در این مسیر حرکت کنید، از خدا طلب العافیة فی الدین نمایید، بنابراین عافیت، سبب‌هایی دارد که ما از طریق این اسباب می‌توانیم عافیت را در زندگی خود به دست آوریم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha