یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
خمین

حوزه/ امام جمعه شهرستان خمین گفت: شبهات مطرح شده در سطح جامعه را طلبه باید مبنایی و ریشه‌ای بررسی کند، با افرادی که سطحی و با یک چوب ریشه همه چیز را می‌زنند، جای بحثی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، صبح امروز جلسه اخلاق عمومی با حضور حجت الاسلام سید قاسم میرصادقی امام جمعه شهرستان خمین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه هاجر برگزار شد.

حجت الاسلام میرصادقی بیان کرد: شبهات مطرح شده در سطح جامعه را طلبه باید مبنایی و ریشه‌ای بررسی کند، با افرادی که سطحی و با یک چوب ریشه همه چیز را می‌زنند، جای بحثی نیست.

وی گفت: در ابتدا دقت شود فرد دارای چه اعتقاداتی است و چه میزان دین خدا را قبول دارد تا مراء پیش نیاید، البته اگر کسی بدیهیات را انکار کرد جای بحث کردن با او نیست، اما اگر فرد ادعا می‌کند خدا را قبول دارد باید مشخص شود کدام خدا را، خدای بودایی؟ خدای یهود؟ و یا خدای یکتا؟

امام جمعه خمین با بیان اینکه مردم در دینداری سطوح مختلفی دارند، خاطرنشان کرد: بنا بر روایت "الایمان بمنزله ثُله" ایمان به منزله پله‌های نردبان است، به بیان دیگر ممکن است شخصی پزشک باشد و در یک درجه ای از دینداری و فردی بی‌سواد و در درجه‌ای بالاتر از دینداری قرار داشته باشد، بنابراین برای همه مردم نمی‌توان یک برنامه‌ای را اجرا کرد.

وی یادآور شد: حکومت یک مبنا و اساسی را قرار می‌دهد و همه باید به آن پایبند باشند.

طلاب شبهات در سطح جامعه را مبنایی و ریشه‌ای پاسخ دهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha