جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پاسخگویی به سؤالات بانوان

حوزه/ مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها شهر یزد با کاهش فاصله ها بین حوزه و مردم به صورت شبانه روزی پاسخگوی احکام بانوان استان و سراسر کشور هستند.

خانم استقامت معاون فرهنگی مدرسه علمیه حضرت زینب(س) شهر یزد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یزد، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات همه مؤمنین و مؤمنان اظهارداشت: یکی از دغدغه های مدیر، کادر، معاونت ها و طلاب این مدرسه علمیه کمک به مردم برای رفع شبهات و پاسخگویی به سئوالات آنان در زمینه های دینی و شرعی بوده است.

وی افزود: به دنبال ایجاد ارتباط آسان بین مردم وحوزه و کاهش زمان پاسخگویی و دسترسی آسان بانوان برای رسیدن به پاسخ شبهات و سئوالاتشان و نیز نشر احکام و معارف اسلامی بودیم.

معاون مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد تصریح کرد: پیش از کرونا، مبلغات مدرسه علمیه حضرت زینب سلام الله علیها به صورت حضوری و یا به صورت تلفنی پاسخگوی سئوالات بانوان یزدی از نقاط مختلف بودند ولی به دلیل عدم اطلاع بیشتر بانوان از این موضوع تعداد کمتری مراجعه کننده و یا سئوال کننده از طریق تلفن بودیم.

خانم استقامت، ادامه داد: در دوران کرونا به دلیل مجازی شدن حوزه و نیز رویکرد جامعه به سمت فضای مجازی، تصمیم گرفتیم گروه مجازی «آموزش احکام تا صبح ظهور»را از ۱۰ خرداد ۱۳۹۹تشکیل دهیم و مدیر مدرسه خانم فاطمه اعرابی از اساتید فقه و احکام حوزه علمیه خواهران استان با آگاهی نسیت به فتاوای همه مراجع عظام و با پشتیبانی یکی دو نفر از اساتید احکام مدرسه، از ابتدا و تا امروز پاسخگوی سئوالات بانوان هستند.

وی، گفت: هم اکنون تعداد اعضای این گروه مجازی به بیش از هزار نفر از سراسر استان یزد و نیز سایر استان ها با پشتیبانی دو نفر از فعالان فرهنگی مدرسه افزایش یافته و گروه در ماه رمضان در تمام ساعات شبانه روز و در سایر ماه های سال برای همانگی بیشتر برای پاسخگویی در ساعات مشخصی برای ارسال سئوالات باز است و به همه سئوالات مخاطبان توسط پاسخگوی احکام و براساس فتاوای مراجع عظام و یا با استقتاء از دفاتر مراجع نیز پاسخ داده می شود.

معاون مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد اظهار کرد: هر روز یک مسئله از رساله امام خمینی رحمت الله علیه و احکام «مسائل مبتلی به» و جدید هم در قالب عکس نوشته و کلیپ درگروه قرار داده می شود.

خانم استقامت، افزود: در کنار فعالیت گروه، مطالب و پرسش و پاسخ ها تنظیم و دسته بندی و در کانالی با عنوان «گنجینه آموزش احکام تاصبح ظهور» بروز رسانی می شود.

وی تصریح کرد: به منظور تسریع در جستجوی احکام برای اعضا، آرشیو مباحث کانال با لینک در موضوعات «احکام تقلید، احکام طهارت، احکام‌ تخلی، احکام‌نجاسات، احکام ظرفها، احکام وضو، پرسش ها و پاسخ ها، ویژه ماه مبارک رمضان، احکام غسل، احکام استحاضه، احکام حیض، احکام نفاس، احکام میّت، ویژه ماه مبارک رمضان، ادامه احکام میت(حنوط،کفن)، احکام نماز میت، احکام دفن میت، نماز وحشت، احکام غسل مستحبی، احکام تیمم، احکام نماز، احکام وقت نماز، احکام ترتیب نماز، احکام نماز نافله، احکام قبله و ویژه ماه مبارک رمضان» در گروه بروز رسانی می شود.

مدرسه علمیه ای که شبانه روز به سؤالات و شبهات بانوان پاسخ می دهد

مدرسه علمیه ای که شبانه روز به سؤالات و شبهات بانوان پاسخ می دهد

مدرسه علمیه ای که شبانه روز به سؤالات و شبهات بانوان پاسخ می دهد

مدرسه علمیه ای که شبانه روز به سؤالات و شبهات بانوان پاسخ می دهد

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    سوال دارم راه ارتباطی چیه؟؟
  • خندان IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    خدا ان شاء الله حفظ کنه شما رو واقعا عالی کار کردید.
  • د IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۱
    0 0
    دستشون درد نکنه خدا خیرتون بده