یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدرسه علم و صنعت

حوزه / همزمان با شب‌های ماه‌ مبارک رمضان، یکی از طلاب همدانی که در مدرسه علم و صنعت همدان مشغول تدریس است، با ابتکاری جالب و با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان، اقدام به برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در پیاده راه بوعلی همدان کرده است، اقدامی که با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم واقع شده و هر شب بر تعداد نمازگزاران افزوده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، همزمان با شب‌های ماه‌ مبارک رمضان، یکی از طلاب همدانی که در مدرسه علم و صنعت همدان مشغول تدریس است، با ابتکاری جالب و با استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان سال‌های هفتم و هشتم، اقدام به برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در پیاده راه بوعلی همدان کرده است، اقدامی که با استقبال بسیار خوب اقشار مختلف مردم واقع شده و هر شب بر تعداد نمازگزاران افزوده می‌شود.

حجت الاسلام مهدی ربیع‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به این اقدام فرهنگی، اظهار داشت: در طول سال تحصیلی و فضای مدرسه شرایط مناسبی در ارتباط گیری با دانش‌آموزان فراهم شده بود اما با توجه به فرا رسیدن ایام عید نوروز و فاصله گرفتن دانش‌آموزان از فضای مدرسه، به دنبال راهکاری در این عرصه و مقابله با سرد شدن دانش‌آموزان از مسائل آموزشی و معنوی بودیم.

وی افزود: بر این اساس چندین ایده و طرح مطرح شد، از جمله اینکه به همراه دانش‌آموزان در روستاهایی که فاقد روحانی هستند حاضر شویم و نماز جماعت و مراسم برگزار کنیم و یا برگزاری نماز جماعت در سطح شهر همدان، که طرح دوم مورد تأیید قرار کرفت و قرار شد تا با توجه به شرایط موجود این طرح را اجرایی کنیم.

ابتکار طلبه همدانی در برگزاری نماز جماعت در شب‌های رمضانی

حجت الاسلام ربیع‌زاده، با تأکید بر اینکه در این عرصه تنها از ظرفیت خود دانش‌آموزان استفاده شد و هیچ نهادی همراهی با این اقدام نداشت، گفت: دانش‌آموزان مدرسه علم و صنعت همدان در روز اول اجرای این طرح با هزینه شخصی خودشان مقداری چایی برای پذیرایی از روزه داران و نمازگراران تهیه کردند.

وی خاطرنشان کرد: همان شب اول پس از اقامه نماز جماعت، بسیاری از نمازگزاران داوطلبانه برای اهدا کمک هزینه خرید افطاری اعلام آمادگی کردند و لذا در شب‌های بعد یک افطاری ساده نیز با استفاده از ظرفیت مردمی و البته سعی و تلاش دانش‌آموزان به مردم تقدیم شد.

معلم مدرسه علم و صنعت همدان، با اشاره به استقبال خوب مردم از این طرح و برگزاری نماز جماعت در پیاده راه بوعلی همدان، یادآور شد: سیستم صوت و موکت‌ها نیز متعلق به مدرسه بود و لذا باید قدردان چنین دانش‌آموزان پا به رکابی بود.

ابتکار طلبه همدانی در برگزاری نماز جماعت در شب‌های رمضانی

وی با تأکید بر لزوم حمایت از جوانان انقلابی و پای کار توسط مسئولان، اظهار کرد: قطعا حضور اقشار مذهبی در اماکن عمومی نقش به سزایی‌ دارد و با توجه به اینکه همدان یکی از مناطق گردشگری و محل مسافرت مردم است، خوب است تا طرح‌های این چنینی با حمایت مسئولان، با قدرت بیشتری اجرایی شود.

حجت الاسلام ربیع‌زاده، همچنین خواستار حضور و حمایت اقشار مذهبی همدان در چنین طرح‌هایی شد و خاطرنشان کرد: حمایت جامعه مذهبی بزرگترین نیروی محرکه برای این جوانان است و باعث رونق بیشتر کارها می‌شود.

ابتکار طلبه همدانی در برگزاری نماز جماعت در شب‌های رمضانی

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی اصغر کریمی IR ۰۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    سلام بر روحانیت بیدار و مسئول نماز و فرائض دینی باید در متن جامعه آشکارا در معرض دید مومنین و عموم مردم قرار گیرد. تبلیغ دین در شرائط امروز به این شیوه صحیح است. خداوند امثال این طلبه همدانی را برای احیای دین زیاد فرماید ان شاءالله
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۳۰
    0 0
    با عرض سلام اینها ابتکار نیست راه گم کردن است. البته ایستگاه و موکب و...بحثش جداست. لکن نماز جماعت شیئ فی غیر موضعه است. یا علی
  • یا علی IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 0
    استقبال بسیار خوب؟! نماز جماعت خوبه ولی آخه هر کاری جایی داره
  • ج IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    کلیپ پخش میکنن با آهنگ بندری ... مگر آهنگ کم هست ... یه خورده سلیقه هم خوب چیزیه