دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر / دیدار فرماندهان نظامی استان با نماینده ولی فقیه در استان همدان

حوزه / امام جمعه همدان، گفت: کشورهایی که برای جنایات خود معطل موضوعی نمی‌مانند و بارها نیز می‌گویند همه گزینه‌ها بر روی میز است، اگر کاری نمی‌کنند، به علت اقتدار نیروهای مسلح ما است که باعث ترس آنها شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در جمع فرماندهان نیروهای مسلح استان همدان، با تبریک روز ارتش، اظهار داشت: در شرایطی که برخی‌ها در کشور در اوایل انقلاب تحلیل‌های اشتباهی را مطرح می‌کردند، نامگذاری این روز تأکیدی بر تدبیر الهی حضرت امام خمینی(ره) است،

وی با بیان اینکه بنابر آیات قرآن (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا کُتِبَ عَلَیکُمُ الصِّیامُ) یکی از واجبات در جامعه اسلامی، گرفتن روزه است، گفت: گرفتن روزه در ماه مبارک رمضان برکات بسیاری در جامعه اسلامی دارد و در عرصه‌های مختلف نیز شاهد اثرات آن هستیم.

امام جمعه همدان، با اشاره به اینکه هر چه جامعه نسبت به این دستور الهی بیشتر توجه کند، موفقیت‌های بیشتری را شاهد خواهیم بود، گفت: یکی دیگر از دستورات الهی نیز مسئله قتال است، که منظور آن جهاد ابتدایی و دفاعی است.

وی با اشاره به آیه ۲۱۶ سوره بقره، خاطرنشان کرد: حکومت اسلامی هیچ وقت آغازگر جنگ نبوده، اما اگر تعدی به آن انجام شود، بر خودش لازم می‌داند که دفاع کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با بیان اینکه آمادگی نیروهای مسلح در طول ۴۴ سال گذشته، نشان‌ دهنده این مطلب است که این دستور مورد توجه قرار گرفته، یادآور شد: امروز جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت قرار دارد و شاهد این قدرت نیز آن است که با همه مسائل دشمن هیچ‌گاه جرأت حمله نظامی به کشور را ندارد.

وی تصریح کرد: کشورهایی که برای جنایات خود معطل موضوعی نمی‌مانند و بارها نیز می‌گویند همه گزینه‌ها بر روی میز است، اگر کاری نمی‌کنند، به علت اقتدار نیروهای مسلح ما است که باعث ترس آنها شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha