سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1081615
۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
تصاویر/ افطاری وحدت و مقاومت در تکاب

حوزه/ امام جمعه اهل سنت تکاب گفت: امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز بعد از نبی مکرم اسلام(ص) وحدت عملی را در سیره خود اجرا کرد و حضرت در زمان دوران نبی مکرم اسلام نیز ثابت کرد که شخصیتی مورد قبول امت اسلامی است و حضرت بارها جان خود را برای رسول اکرم(ص) و اسلام به خطر انداخت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، ماموستا عبدالله موسوی شامگاه شنبه در مراسم افطاری وحدت و مقاومت که در مصلای بقیة الله(عج) تکاب برگزار شد، اظهار داشت : قرآن کریم در ماه مبارک رمضان نازل شده است و این وظیفه علما به عنوان جانشینان پیامبر است که اسلام را به درستی برای مردم تبیین، تشریح و تبلیغ کنند.

وی یکی از مهم ترین وظائف علمای شیعه و اهل سنت را تحکیم بنیه های وحدت دانست و افزود: اگر در بین امت اسلامی تفرقه رواج پیدا کند، دشمنان اسلام از آن سوء استفاده خواهند کرد و لذا علمای اسلام ضمن حفظ وحدت بین خود مردم را به وحدت و همدلی دعوت کنند.

امام جمعه اهل سنت تکاب تشریح کرد: امروز دشمنان داخلی و خارجی دست در دست هم داده اند تا با ایجاد تفرقه در بین امت واحده اسلامی، جلوی حرکت مسلمانان به سمت ایجاد تمدن اسلامی را بگیرند.

وی عنوان کرد: وقتی قرآن، پیامبر، قبله و بسیاری از احکام واحد را داریم و دلیلی بر اتخاذ مسیرهای تفرقه نداریم؛ از نبی مکرم اسلام که قرآن ایشان را به عنوان الگوی مسلمین معرفی می کند، درس بگیریم و امت اسلامی را به وحدت دعوت کنیم.

ماموستا موسوی گفت: امیرالمؤمنین علی علیه السلام نیز بعد از نبی مکرم اسلام(ص) وحدت عملی را در سیره خود اجرا کرد و حضرت در زمان دوران نبی مکرم اسلام نیز ثابت کرد که شخصیتی مورد قبول امت اسلامی است و حضرت بارها جان خود را برای رسول اکرم(ص) و اسلام به خطر انداخت.

وی عنوان داشت: در هر زمانی امت اسلامی دشمنانی داشتند و دارند و امروز صهیونیزم بین المللی و آمریکای جهانخوار به عنوان بزرگترین دشمنان امت اسلامی به دنبال تفرقه هستند و متاسفانه در حوادث اخیر دیدیم که با تحریک عناصر داخلی خود در ایران به دنبال ایجاد هزینه برای کشور بودند، اما با وحدت مردم این توطئه خنثی شد.

انتهای خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha