دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسعود دیانی

حوزه/ استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ عرصه بین الملل گفت: حقیقتاً برنامه "سوره" مرحوم دیانی تحولی در عرصه برنامه سازی دینی در رسانه ملی به شمار می رفت.

حجت‌الاسلام یحیی جهانگیری سهروردی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین درگذشت مرحوم حجت الاسلام دیانی ابراز داشت: یکی از ابتکارات مهم مرحوم دیانی در برنامه سوره این بود که فضای بحث دینی را از حالت مونولوگ به دیالوگ تغییر داد و لذا شاهد بحث های خوب و جذابی در این برنامه بودیم.

وی افزود: واقعیت آن است که اکثر برنامه‌های دینی در رسانه از جمله در صداوسیما، حالت مونولوگ‌ (یک طرفه) دارد و معمولاً کارشناس در آن در مقام یک واعظ یا خطیب است و لذا کم‌تر شاهد چالش و پرسش های بحث‌برانگیز در این قبیل برنامه ها هستیم و حال آن که برنامه سوره مرحوم دیانی به هیچ وجه این گونه نبود.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین گفت: هنرمندی مرحوم حاج آقای دیانی این جا آشکار می شود که توانست در یک شبکه نسبتاً کم بیننده برنامه ای تولید کند که نه فقط نخبگان بلکه تا حدودی عامه جامعه نیز جذب آن شده و محتوای غنی و فاخری را دریافت کند.

وی با اشاره به این که برنامه سوره تحولی در زمینه برنامه سازی دینی صداوسیما بود، خاطرنشان کرد: از جمله ویژگی های بارز مرحوم دیانی آن بود که مسائل دینی را به مسائل روز جامعه گره می‌زد و از سویی برای پرسش های مطرح دنبال پاسخ های کلیشه ای هم نبود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha