پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
کد خبر: 1082263
۳۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲
n

حوزه/ نخستین نشست «هنر و مسجد» به همراه اکران مستند «چشمه‌ای در میانچال» در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، نخستین نشست «هنر و مسجد» به همران اکران مستند «چشمه‌ای در میانچال» شب گذشته با حضور ائمه جماعات، هنرمندان و فعالین فرهنگی قرآنی مساجد، روحانیون و جمعی از مسئولان همراه با ضیافت افطاری در فرهنگسرای مهر کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام محمد شیخ استرکی مشاور فرهنگی شهرداری کاشان، در این مراسم با بیان اینکه عمران مسجد فقط به فعالیت‌های فیزیکی و ساخت و ساز نیست، اظهار داشت: متاسفانه توجه عده‌ای به مسجد به جای اینکه به فعالیت‌های فرهنگی، دینی، قرآنی و جذب جوانان باشد، بیشتر به طرف شکل و ظاهر و پرداختن به تزیینات مسجد است.

حجت الاسلام شیخ استرکی، بر لزوم جذب بیشتر جوانان به مسجد تأکید کرد و گفت: بر اساس آیات قرآن باید مساجد را از افرادی که با پرداخت زکات، نماز را اقامه می‌کنند و روز معاد را احساس می‌کنند، پرکرد.

وی، خواستار عملیاتی شدن طرح مسجد مکرم در شهرستان کاشان شد و خاطرنشان کرد: طرح مسجد مکرم به عنوان یک طرح آبادانی معنوی مساجد باید با مشارکت سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کاشان، امور مساجد، اتحادیه کانون‌های فرهنگی و دیگر نهادهای فرهنگی با الگوبرداری از مساجد فعال شهرستان در زمینه‌های مختلف و چند منظوره هرچه زودتر عملیاتی شود.

مشاور فرهنگی شهرداری کاشان، از اختصاص بخشی از بودجه فرهنگی شهرداری کاشان برای تحقق «شهر مکرم» درسال جاری خبرداد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم با هم‌فکری و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و دینی، طرح مسجد مکرم را درشهرستان کاشان اجرا نماییم.

گلستانه‌فر مسئول اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان نیز در ابتدای این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده، اظهار کرد: اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان متشکل از ستادهای قرآنی، عترت، خانواده و بچه‌ها، امور هنری، توانمندسازی و ستاد ورزش می‌باشد.

وی، تحقق مسجد مکرم را از مهمترین رویکردهای اتحادیه کانون‌های فرهنگی در سال جاری عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از کانون‌های فرهنگی، ائمه جماعات، هنرمندان و فعالین فرهنگی قرآنی مساجد انتظار داریم به منظور تبادل نظر برای تحقق مسجد مکرم، حضوری فعال در این عرصه داشته باشند.

مسئول اتحادیه کانون‌های فرهنگی کاشان به حضور ۳ درصدی جمعیت جوان در مساجد کاشان اشاره کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم با عملیاتی نمودن برنامه‌های اتحادیه کانون‌های فرهنگی، جمعیت جوان در مساجد را با همکاری ائمه جماعات و فعالین فرهنگی، دینی و قرآنی از ۳ درصد به ۱۰ درصد افزایش دهیم.

انتهای پیام. /

نخستین نشست «هنر و مسجد» در کاشان برگزار شد + عکس

نخستین نشست «هنر و مسجد» در کاشان برگزار شد + عکس

نخستین نشست «هنر و مسجد» در کاشان برگزار شد + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha