دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
نشست صمیمی طلاب و اساتید مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز گزارشی در خصوص فعالیت های این مدرسه ارائه داد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سید جعفر موسوی زاده، مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در نشست طلاب و اساتید این مدرسه ضمن خوش آمدگویی به حاضرین به بیان گزارشی از فعالیت های مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز پرداخت و اظهار داشت: الحمدلله مدرسه علمیه ولی عصر (عج) در هفت سال گذشته طبق گزارش مدیریت حوزه علمیه خوزستان، مدرسه ی نخست در بحث جذب به حوزه بوده و بیشترین جذب را در میان مدارس علمیه استان خوزستان داشته است.

وی افزود: الحمدلله اساتید مبرز استان در این مدرسه مشغول به تدریس بوده و از سال جدید کارهای علمی پژوهشی مدرسه با تأسیس پژوهش‌سرای حوزوی تقویت خواهد شد. همانطور که سابقا در المپیادهای علمی ای که بین مدارس سفیران برگزار می شد مدرسه علمیه ولی عصر(عج) توانسته بود چند سال متوالی رتبه نخست کشوری را کسب کند.

مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در ادامه گفت: در استان خوزستان مدرسه سطح سه تنها مرکز تخصصی تبلیغ حوزه با مجوز شورای عالی حوزه های علمیه می باشد و اساتید این مدرسه علاوه بر فقه، اصول و فلسفه مشغول به تدریس دروس کلامی، علوم حدیث، مبانی اندیشه اسلامی از جمله معرفت شناسی، انسان شناسی، تفسیر قرآن، متون روایی، مبانی اسلامی کار فرهنگی و تربیتی و روانشناسی اسلامی هستند.

وی گفت: مدرسه ولی عصر(عج) به سمت یک مجتمع حوزوی بودن در حال حرکت است و علاوه بر سطح ۲، سطح ۳ و مرکز تخصصی، دارای مجموعه دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی است که توسط آیت الله موسوی جزایری در سال ۱۳۹۴ شروع به کار کرده و امروزه حدود بیست کارشناس در آن به صورت ۲۴ ساعته در حال پاسخگویی به سئوالات شرعی مردم هستند.

حجت الاسلام موسوی زاده، ادامه داد: از سراسر استان و حتی خارج از استان با دفتر پاسخگویی به مسائل شرعی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) تماس برقرار شده و امیدواریم روز به روز این دفتر بتواند کارش را توسعه کند همچنین در ایام عادی روزانه ۶٠٠ تماس با این دفتر گرفته شده و در ماه مبارک رمضان تعداد تماسها به بیش از ۱۲ هزار تماس در روز می رسد.

وی خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیتهای مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز راه اندازی دبیرستان های پیش حوزوی علوم و معارف اسلامی است که در حدود دو سال است این دبیرستان شروع به کار کرده و طلاب و دانشجویان متدین و انقلابی تربیت می کند.

مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز گفت: این دبیرستان پیش حوزوی الگوی خوبی برای مدارس علمیه استان خوزستان در بحث جذب بوده و مدارس علمیه برای داشتن جذب بهتر می توانند از این الگو استفاده کنند.

وی بیان داشت: یکی از امتیازات و فعالیتهای مدرسه علمیه ولی عصر(عج) داشتن گروه های جهادی تبلیغی است که کارهای تبلیغ نوین را انجام می دهند و یکی از این کارها که چند سالی است در اهواز در حال انجام است طرح پارک نو در پارک های اهواز با هدف سالم سازی فضای پارک ها، بالابردن نشاط دینی و اقامه ی نماز جماعت به عنوان محور کار بوده است که جا دارد خاضعانه و صمیمانه از حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان که با تمام وجودشان از این کار حمایت کرده و مسئولین مربوطه را برای انجام این کار به خط کردند تقدیر و تشکر کنم.

حجت الاسلام موسوی زاده عنوان کرد: در این پارک ها غرفه ی کودک با مضامین اسلامی و ملی، اجرای برنامه فرهنگی شاد با مضامین اخلاقی، ایجاد غرفه مشاوره خانواده، پخش سرودهای انقلابی و اسلامی وسخنرانی های کوتاه با مضامین خانواده، فرزند پروری و...، برپا می شود و حدود صدنفر از طلاب و روحانیون در این کار مشغول به کار هستند. امیدواریم بتوانیم این کار را باحمایت های مسئولین مربوطه که در راس آنها نماینده ولی فقیه در استان خوزستان است را در سراسر پارک های اهواز در پنج شنبه ها وجمعه ها انجام دهیم.

وی در ادامه گفت: امسال یک کار متفاوتی که در این راستا انجام شد این بود که ما پارک هر منطقه را به مسجد همان محل واگذار کرده و طلبه های همان منطقه را آموزش دادیم تا این کار را در پارک های مناطق خود انجام دهند.

مسئول مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز بیان کرد: خوشبختانه استقبال خوب و پرشوری توسط مردم از این طرح شده و این کار آثار و برکات زیادی خصوصا در بحث حجاب بین مردم داشته است.

وی تصریح کرد: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) در هر کاری که برای نظام و انقلاب اسلامی لازم باشد تحت اشراف آیت الله موسوی جزایری و حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد، در هر زمان و هر عرصه ای ورود خواهد کرد و ما این آمادگی را اعلام می کنیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha