جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پارسایی فر

حوزه/ رئیس حوزه هنری استان بوشهر با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته هنر انقلاب اسلامی، مسجد محور بود، گفت: در برنامه‌های امسال سعی شد پیوندی مجدد بین هنرمندان و مساجد ایجاد شود و در این راستا ۱۶ گروه در مساجد به اجرا پرداختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، امید پارسایی‌فر رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان بوشهر عصر امروز در همایش معرفی چهره ماندگار انقلاب اسلامی استان با اشاره به برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: یکی از برنامه‌ها، مراسم‌های شبانه شعر بود که در ۲۲ مکان استان با حضور هنرمندان شاعر در مساجد برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های امسال هفته هنر انقلاب اسلامی، مسجد محور بود، گفت: در برنامه‌های امسال سعی شد پیوندی مجدد بین هنرمندان و مساجد ایجاد شود و در این راستا ۱۶ گروه در مساجد به اجرا پرداختند.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر، با اشاره به اینکه رونمایی از چند کتاب در هفته هنر انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌ها بود، افزود: محوریت برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی، معرفی چهره‌ سال هنر انقلاب اسلامی است که امسال برای پنجمین سال برگزار می‌شود.

پارسایی‌فر خاطرنشان کرد: هنر انقلاب اسلامی، انقلابی است و هنری که برای جهاد تبیین و متاثر از انقلاب اسلامی باشد، هنر انقلاب و هنر انسان ایرانی است که در بوشهر پیشینه مقاومت آن به بیش از پنج قرن بر می‌گردد و لذا بی‌شک روایت‌های زیادی از این هنر با چنین پیشینه‌ای وجود دارد.

وی گفت: بین ۳۰۰ اثر هنری در هنرهای مختلف جستجو شد که به آثاری خوب با ویژگی‌های مختلف رسیدیم. مهمترین آن حضور بانوان بود که در بین آثاری که توسط داوران ارزیابی شد، نقش خواهران بسیار پررنگ بود که حضور بانوان در عرصه خوشنویس ملی و کارگردان ملی، نشانه ظرفیت بالای بانوان در حوزه هنر انقلاب اسلامی است.

وی با اشاره به منفعل نبودن هنرمندان انقلاب اسلامی در اتفاقات سال گذشته و ناآرامی‌های کشور، گفت: سال گذشته شاهد تکاپوی گرافیست‌ها، اهالی سرود و موسیقی بودیم که در برابر اتفاقات کشور منفعل نبودند و واکنش نشان دادند.

پارسایی‌فر افزود: این افراد نشان دادند که در استان بوشهر این دردمندی، آگاهانه است.

رئیس حوزه هنری استان بوشهر بر لزوم نگاه جدید به مقوله هنر تأکید کرد و گفت: نمی‌توانیم به هنر به عنوان تزیینی نگاه کنیم، بلکه باید به عنوان سکان اندیشه ورزی توجه داشت و می‌طلبد مسئولان به هنرمندان و معیشت آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا با حمایت استاندار و امام‌ جمعه بوشهر با توجه به مذاکراتی که داشتیم یکی از مسایلی که در سال جاری پیگیری خواهیم کرد، ایجاد تعاونی برای هنرمندان است که شامل همه هنرمندان خواهد شد.

پارسایی‌فر گفت: پیگیر تعاونی مسکن هنرمندان نیز هستیم و با رایزنی که با استاندار صورت گرفته و تلاشی که ایشان در جهت توسعه اراضی داشتند، مقرر شده تا بخشی از اراضی به هنرمندانی که فاقد مسکن هستند تخصیص پیدا کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha