چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ی

حوزه / امام جمعه قمصر، با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عدم نظارت درست در رفع مشکل مسکن مردم و با بیان اینکه دولت به داد مستاجران برسد، گفت: متاسفانه عده‌ای هر چقدر که دلشان بخواهد اجاره مسکن از مردم می‌گیرند، چه کسی باید بر اجاره بهای منازل نظارت و نرخ تعیین کند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام محمد حسین کتابچی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قمصر در مصلای این شهر، ضمن تبریک فرا رسید عید سعید فطر، خطر هوای نفس را به مراتب از خطر شیطان بیشتر دانست و اظهار داشت: هوای نفس، زمینه تأثیر وسوسه شیطان را فراهم می‌کند.

امام جمعه قمصر، تصریح کرد: الان که ماه مبارک رمضان در حال به پایان رسیدن است، از دو جهت باید مراقب باشیم، یکی حفظ دستاوردها و دیگری مواظبت در مورد هوای نفس و وسوسه شیطان که اگر راه هوای نفس و شیطان را نبندیم، هر چه بدست آورده‌ایم به باد خواهد رفت.

حجت الاسلام کتابچی، با بیان اینکه درک حضور خداوند در زندگی از دیگر راهکارهای کنترل هوای نفس است، خاطرنشان کرد: باید باور کنیم که خداوند در تمام زندگی ما حضور دارد و هر کاری که می‌کنیم، می‌بیند.

امام جمعه قمصر، با اشاره به پنجم اردیبهشت ۱۳۵۹ سالگرد واقعه طبس، گفت: به خاطر قدرت خداوند متعال، دشمن در عملیات پنجه عقاب علیرغم استفاده از بهترین و مدرنترین تجهیزات نظامی در صحرای طبس یکباره با مواجه شدن با طوفان شن و آتش گرفتن کلیه تجهیزات نظامی و نیروهایش، شکست مفتضحانه‌ای را متحمل شد.

وی با بیان اینکه اگر استقامت در برابر مشکلات اقتصادی و فرهنگی به خاطر خدا باشد، یاری او هم قطعی است، یادآور شد: همانطور که یاری خداوند را در صحرای طبس شاهد بودیم، در زمینه اقتصادی نیز به کمک ما خواهد آمد.

امام جمعه قمصر به شکست تمام طرح‌های دشمن در موضوع حجاب اشاره کرد و یادآور شد: امروز به نقطه‌ای رسیده‌ایم که اکثریت جامعه مطالبه‌گر برخورد با کشف حجاب و بی‌بند و باری در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه نظام اسلامی ایران در مورد برخورد با مظاهر بی‌عفتی جدی است، ابراز کرد: دولت، نیروی انتظامی، دستگاه‌های فرهنگی، سپاه و بسیج، ستاد امر به معروف، روحانیت و مردم همه و همه پای کار برخورد با مظاهر بی‌عفتی هستند.

امام جمعه قمصر، با انتقاد شدید از افزایش چشمگیر اجاره مسکن، با بیان اینکه مشکل جامعه تنها موضوع حجاب نیست، بلکه مشکلات اقتصادی، معیشتی و گرانی اجاره بهای مسکن نیز برای مردم زجر آور است، خاطرنشان کرد: از مسئولین می‌خواهیم به فکر حل مشکلات مسکن، تورم و معیشت مردم باشند.

وی، با انتقاد از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عدم نظارت درست در رفع مشکل مسکن مردم و با بیان اینکه دولت به داد مستاجران برسد، گفت: متاسفانه عده‌ای هر چقدر که دلشان بخواهد اجاره مسکن از مردم می‌گیرند، چه کسی باید بر اجاره بهای منازل نظارت و نرخ تعیین کند؟

امام جمعه قمصر، با بیان اینکه نهادهای رسمی مردمی مورد تایید دولت، نباید عامل گرانی باشند، اظهار کرد: در سال کنترل تورم و افزایش تولید، توقع نداریم هر اتحادیه‌ای بدن هیچ مبنایی قیمت گذاری کند و هرچقدر که خودش بخواهد اجناس را گران کند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha