پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسینی همدانی

نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست و بلکه یکی از واجب‌ترین وظایف و تکالیف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کرج، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در بخشی از خطبه‌ های نماز عید فطر، بیان کرد: حلول ماه شَوّال المُکَرَّم و این روز سعید را به همه شما عزیزان بخصوص روزه اولی‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم.

وی در ادامه افزود: امیدوارم همه دوستان بزرگوارم لحظات ناب افطار و سحر و لیالی قدر را به‌خوبی درک کرده باشید و امروز را که برای مسلمین عید و روضه جایزه و برای رسول گرامی، زخر و شرافت و کرامت و مزید قرار داده‌شده؛ خدای تعالی بهترین جایزه‌اش را برای ما، داخل شدن در هر خیری که پیامبر و آلش را در آن داخل می‌کند و خارج شدن از هر سوئی که پیامبر و آلش را از آن خارج می‌کند، قرار دهد.

امام‌جمعه کرج بابیان اینکه خدای تعالی عیدی و جایزه ما را آمرزش گناهان و خطاها قرار دهد و این رمضان را آخرین رمضان عمر ما قرار ندهد، اظهار داشت: امام رضوان‌الله علیه فرمودند: «عید فطر برای کسی است که در این ضیافت راه‌یافته باشد؛ استفاده کرده باشد. تمام این مفاسدی که در عالم حاصل می‌شود برای این است که در این ضیافت وارد نشده‌اند یا اگر واردشده‌اند استفاده نکرده‌اند. اگر ذره‌ای هوای نفس در انسان باشد به مهمانی وارد نشده است یا اگر واردشده است استفاده نکرده است. اگر می‌بینید در دنیا جنگ و جدال است و در بین شما هم خدای‌نخواسته نمونه‌اش است بدانید که در این ضیافت وارد نشده‌اید. ماه رمضان را ادراک نکرده‌اید».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه با تأکید بر اینکه این یک انذار است، گفت: ان‌شاءالله حالات و معنویاتی که در این ماه به دست آوردید که امسال به فضل خدای تعالی جلسات، با نور و پررنگ و پررونق بود؛ در جاهای مختلف کشور این‌گونه بود و در خود البرز و شهر کرج هم همین‌طور، این نورانیتی که به دست آمد در طول سال برای همه بماند.

وی بابیان اینکه ان‌شاءالله از برکات ماه مبارک رمضان این باشد که زمان‌شناسی ما تقویت‌شده باشد، بیان داشت: نکند در این زمان حساس، بی‌تفاوت باشیم. امروز سکوت در برابر شبهه آفرینان و غارتگران عقیده و ایمان جایز نیست و بلکه یکی از واجب‌ترین وظایف و تکالیف ما مجاهدت در عرصه مسائل فرهنگی و اجتماعی است.

امروز «جهاد فرهنگی» بر همه واجب است

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز خاطرنشان ساخت: برای همه ما در هر شغل و مسئولیتی که هستیم ولو خانم خانه‌دار لازم و قطعی است که در برابر تهاجم بی‌امان بیگانگان به دفاع از مرزهای عقیده و فرهنگ اسلام ناب محمدی و مکتب اهل‌بیت بشتابیم و بدانیم جهادی که امروز بر همه ما واجب شده همین جهاد فرهنگی است.

جهاد امروز ما به‌مراتب خطرناک‌تر از جنگ نظامی است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی بابیان اینکه جهاد امروز ما به‌مراتب خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، اذعان داشت: جنگ نظامی هدفش اشغال خاک بود؛ کشورگشایی بود؛ اما این جنگ ایمان ما را نشانه گرفته. اگر ما سرباز و یار امام زمان هستیم، او امروز از ما هم تقوا می‌خواهد و هم جهاد فرهنگی و دستگیری از شیعیان و به‌خصوص جوانان شیعه.

آیا امام زمان علیه‌السلام از ما راضی است؟

وی در ادامه تصریح کرد: آیا امام زمان علیه‌السلام از ما راضی است وقتی بچه شیعه که همه عشقش امام حسین بود، همه عشقش اهل‌بیت عصمت و طهارت بود حالا مورد هجوم بی‌رحمانه گرگ‌صفتان در فضای مجازی و حقیقی قرار بگیرد و دین و ایمان او موردحمله قرار بگیرد و کسانی که می‌توانند کاری کنند فقط نگاه کنند؟ آیا برای این می‌توانیم به امام زمان خودمان پاسخ خوبی بدهیم و بگوییم ما سرباز تو هستیم؟

تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با تأکید بر اینکه تکلیف امروز روشن است؛ جهاد تبیین، گفت: رهبری هم مطالبه کرده است. حکم جهاد را داده است. بسم‌الله هرکس به‌اندازه خودش. این‌همه می‌گوییم وای اگر رهبر حکم جهادم دهد! این حکم جهاد است. در چند مورد حکم جهاد داده و ما باید وارد شویم.

در نظام ما ساختارها کاملاً روشن است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی با تأکید بر اینکه در نظام ما ساختارها کاملاً روشن است، یادآور شد: عده‌ای برای بهره‌های سیاسی و امیال دیگری که دارند فکر و ذهن مردم را خراب می‌کنند. امسال سال انتخابات است و از الآن شروع کردند به آرایش گرفتن و البته باید کاملاً هوشیار باشید. گذشته افراد و عملکرد و حرف‌های کاندیداهای احتمالی را از الآن در رصد داشته باشید. این کلام رهبر معظم انقلاب یادمان نرود که باید در مسیر امیدآفرینی و ایجاد وحدت در جامعه همه قدم برداریم.

وقتی نظام حکومتی مشخص شد دوباره خودش را در معرض همه‌پرسی قرار نمی‌دهد

وی در ادامه با بیان اینکه بحث همه‌پرسی از چند منظر قابل‌بررسی است، گفت: گاهی برای تعیین نوع حکومت همه‌پرسی صورت می‌گیرد؛ مثل رأی قاطع و دشمن خردکنی که مردم در ۱۲ فروردین سال ۵۸ به جمهوری اسلامی دادند و تکلیف نظام آینده کشور را معلوم کردند. وقتی نظام حکومتی مشخص شد دوباره همان حکومت خودش را در معرض همه‌پرسی قرار نمی‌دهد. در هیچ جای دنیا هم مرسوم نیست. این یک نوع است.

نمی‌شود موردی برخلاف شرع و قانون اساسی را در معرض همه‌پرسی قرار داد

خطیب نماز عید فطر کرج در ادامه عنوان کرد: گاهی همه‌پرسی برای قانون اساسی یا اصطلاحاتی است که باید در او صورت بگیرد و برای این مورد همه‌پرسی می‌کنند که این کار هم دو بار در کشور ما انجام شد، نوع دیگری هم هست که گاهی همه‌پرسی راجع به موضوعات کلان و پراهمیتی است که خود قانون اساسی حدود آن را مشخص کرده است؛ مثل اصل ۵۹ قانون اساسی؛ همه‌پرسی باید با پیشنهاد رئیس‌جمهور باشد یا ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس با تصویب دوسوم از نمایندگان و تائید شورای نگهبان و امثال این‌ها که آن موقع قابل برگزاری می‌شود. نمی‌شود مورد برخلاف شرع و قانون اساسی را هم در معرض همه‌پرسی قرار داد.

چرا انتخابات برگزار می‌کنیم؟

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز در ادامه با طرح پرسشی عنوان کرد: سؤال؛ چرا ما نمایندگان مجلس انتخاب می‌کنیم؟ چرا مجلس خبرگان انتخاب می‌کنیم؟ چرا شورای شهر انتخاب می‌کنیم؟ یعنی چون عامه مردم در همه امور تخصص لازم را ندارند یا فرصت متخصص شدن برای آن‌ها فراهم نیست، افراد را انتخاب می‌کنند تا آن افراد وکیل آن‌ها باشند و به‌وسیله آن‌ها در امر حکومت مشارکت داشته باشند. آن مسائلی که مربوط به حکومت هست را پیش ببرند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تصریح کرد: حتی در مواردی که در مجلس موضوع تخصصی پیش می‌آید، آنجا هم نمایندگان احتیاج به کمک دارند؛ لذا مرکز پژوهش‌های مجلس به نمایندگان کمک تخصصی می‌کند تا منافع ملت را بهتر بفهمند. در دولت و نهادهای دیگر هم همین‌طور است. حتی خود حضرت آقا حفظه الله در موضوعات مختلف ازنظر کارشناسی‌ای که مراکز مختلف تهیه می‌کنند استفاده می‌کنند.

مردم هشیار باشند و درگیر مسیرهای انحرافی نشوند

وی در ادامه تأکید کرد: بنابراین طرح موضوعات در مقاطع خاص حکایت از جریانی دارد که لازم است مردم هشیار باشند و درگیر مسیرهای انحرافی نشوند؛ به فضل خدای تعالی مردم بصیر ما با حضور گسترده و پیام‌دار خودشان در مقاطع مختلف بهترین همه‌پرسی‌ها را انجام داده‌اند.

کسانی که دائم القا می‌کنند مردم ایران از اعتقادات دینی و انقلابی روگردان شده‌اند همین امروز را در خبرها ببینند

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان البرز در ادامه تصریح کرد: کسانی هم که دائم القا می‌کنند مردم ایران از اعتقادات دینی و انقلابی روگردان شده‌اند همین امروز را در خبرهای نماز عید سراسر کشور و به‌خصوص تهران ببینند که چگونه در نماز امام المسلمین عاشقانه شرکت کردند که اگر فراهم بود همه نمازها تعطیل می‌شد و مردم با عشق و ارادت به نماز ایشان حاضر می‌شدند؛ فرصتش فراهم نیست.

دشمنان نظام اسلامی هرگز فاصله بین مردم، اسلام و انقلاب را نخواهند دید

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی همدانی در ادامه تأکید کرد: مردم ما با همه مشکلاتی که وجود دارد و سختی‌های گوناگونی که تحمل می‌کنند عاشق اسلام و انقلاب و امامشان هستند و دشمنان نظام اسلامی هرگز فاصله بین مردم و اسلام و انقلاب را نخواهند دید.

مدیران برنامه‌های خودشان را برای تحقق شعار سال در معرض دید عموم قرار دهند

وی در بخش دیگری بابیان اینکه یک ماه از سال مهار تورم و رشد تولید گذشت، گفت: خوب است عزیزان مدیران اجرایی استان برنامه‌های خودشان را ان‌شاءالله در معرض دید عموم قرار بدهند. راه‌های مردمی سازی اقتصاد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری که برای استان در نظر دارند زودتر بیان کنند.

روز عید، روز مواسات و دستگیری از همه محرومان است

امام‌جمعه کرج در خاتمه بابیان اینکه امروز روز عید و روز مواسات و دستگیری از همه محرومان است، گفت: زکات فطره واجب است که ان‌شاءالله به‌قصد قربت پرداخت کرده‌اید. عرضم این است که غیرازآن توجه بیشتری به محرومان بشود که پاداش مضاعف خواهد داشت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha