یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام جمعه دیر

حوزه/ امام جمعه دیّر گفت: قراردادهای سفید امضا و موقت ظلم به کارگران است و باید امنیت شغلی آنها تامین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعلی حسینی امروز در خطبه های نمازجمعه بندر دیر با تسلیت شهادت آیت الله سلیمانی، گفت: این شخصیت سال ها در سنگر نمازجمعه در سیستان و بلوچستان، کاشان و بابلسر در خدمت مردم و نظام اسلامی بود.

وی با اشاره به سالروز تخریب قبور ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیون، عنوان کرد: از خداوند می طلبیم این مسئله را با تغییر شرایط و اوضاع به نفع امت اسلامی رقم بزنند که ائمه بقیع هم دارای قبه و بارگاه و ضریح باشند.

امام جمعه دیّر با تبریک روز شوراها و تقدیر از کسانی که متعهدانه در خدمت مردم هستند، افزود: شوراها نماد مردم سالاری دینی و مشارکت مردم در سرنوشت خود هستند، البته خود مردم هم در انتخابشان دقت کنند و خود شوراها مسئولانه با قضایا برخورد کنند و در خدمت مردم باشند.

وی با تبریک هفته سلامت و تقدیر از زحمات تلاشگران این عرصه، خاطرنشان کرد: تذکر ما در خطبه های روز عید فطر جای خودش باقی است و این روزها هم مردم به ما پیام می دهند و از تک شیفت شدن مرکز جامع سلامت شهر دیّر و مشکلات و هزینه های رفت و آمد خود به بیمارستان می گویند و این مشکل و دغدغه مردم، دغدغه ما هم هست و باید فکری شود.

حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: مسئولان بدانند که اگر بنا است طرحی پیاده و اجرا شود باید جوانب آن سنجیده شود که مشکلی برای مردم پیش نیاید.

خطیب جمعه دیّر گفت: بعد از پیروزی انقلاب کارهای بسیار بزرگی در زمینه سلامت و بهداشت و درمان مردم انجام گرفته است اما باز هم کمبودهایی وجود دارد که امیدواریم با همت مردم و خیرین برطرف شود.

وی درباره روز ملی خلیج فارس، بیان کرد: براساس شواهد و اسناد و مدارک قدیمی برخی از کشورها، شناسنامه های خود آنها را که نگاه می کنیم نام خلیج فارس در آن حک شده است.

حجت الاسلام حسینی یادآور شد: به کسانی که دنبال تحریف نام خلیج فارس هستند اعلام می کنیم اینجا خلیج فارس بوده و هست و همیشه باقی خواهد ماند.

وی با تبریک هفته کار و کارگر، ابراز کرد: نقش کارگران در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا امروز تعیین کننده بوده است و باید قدردان کارگران باشیم.

امام جمعه دیّر عنوان کرد: کارگران برای خودکفایی جامعه اسلامی، رفع وابستگی کشور، خنثی کردن تحریم های دشمن تلاش می کنند و اجر زیادی دارند و مجاهدان جبهه اقتصادی هستند.

وی با تاکید بر حمایت از کارگران و پرداخت به موقع حقوق آنها، خاطرنشان کرد: قراردادهای سفید امضا و موقت ظلم به کارگران است و باید امنیت شغلی آنها تامین شود تا بتوانند در سال مهار تورم و رشد تولید، در راستای شعار سال حرکت کنند.

حجت الاسلام حسینی با گرامیداشت یاد شهید آیت الله مطهری و تبریک هفته عقیدتی سیاسی سپاه و هفته معلم، گفت: از آثار ارزشمند شهید مطهری بیشتر و بهتر بهره برداری شود.

وی با بیان اینکه شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم دلسوز بود، یادآور شد: معلمان ارزشمندترین افراد جامعه هستند چون شغل آنها انسان سازی است؛ نیروی انسانی مهترین سرمایه کشور است که مسئولیت تولید و تربیت آن برعهده معلمان و فرهنگیان است.

امام جمعه دیّر تصریح کرد: معلمان برای رسالت خطیر خود که تربیت نیروی انسانی مؤمن، انقلابی، شجاع، خلاق، مبتکر، دوست دار کشور و مقاوم در مقابل دشمن است، تلاش کنند.

وی با بیان اینکه قوای سه گانه باید همدلی و هم افزایی کنند، بیان کرد: گاهی اوقات مشکلی سال های سال حل نشده اما با مشورت و هم افزایی حل می شود، بنابراین مسئولان بر حل مسائل مردم متمرکز شده و از پرداختن به حاشیه ها پرهیز کنند.

خطیب جمعه دیّر با تاکید بر شناخت ابزار دشمنی دشمن، گفت: دشمن از تحریف حقایق و ایجاد اختلاف و ناامیدی و زیر سؤال بردن نقاط قوت و سیاه نمایی علیه نظام اسلامی استفاده کند که باید این ها را بشناسیم و به روز باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مسئله فلسطین یکی از اساسی ترین مسائل دنیای اسلام است، ابراز کرد: شاهد زوال محسوس رژیم صهیونیستی هستیم و با مقاومت ملت فلسطین و جبهه مقاومت و ایران اسلامی شاهد نابودی هرچه زودتر این رژیم جعلی خواهیم بود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به مشکلات صیادان شهرستان دیر گفت: امروز جلسه ای برای پیگیری مشکلات صیادان با حضور برخی مسئولین در فرمانداری برگزار شده است که امیدواریم هرچه زودتر دغدغه صیادان برطرف شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha