دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد با بیان این که گاهی افرادی در مناصبی قرار می‌گیرند که حتی با الفبای آن جایگاه هم آشنایی ندارند، گفت: وقتی کسی را می‌خواهیم جایی منصوب کنیم، واقعاً تعهد ایمانی و البته تخصص او را ببینیم که از این دو مقوله کاملاً برخوردار باشند، نه میزان رابطه و آشنایی با افراد را.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد به بیان چند موضوع استانی و ملی پرداخت و اظهار داشت: یک مسئله که هم جنبه ملی و هم جنبه استانی دارد، در ارتباط با انتصاب‌ها است که واقعاً باید تقاضا داشته باشیم در انتصاب‌ها قبل از آن‌که به سوابق آشنایی فرد با این و آن و امثال این‌ها توجه شود و حتی به نوع همراهی‌ها و همکاری‌های آن‌ها با خودمان نگاه کنیم، تعهد ایمانی و تخصص را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: وقتی کسی را می‌خواهیم جایی منصوب کنیم، واقعاً تعهد ایمانی و تخصص او را ببینیم که از این دو مقوله کاملاً برخوردار باشد، نه میزان رابطه و آشنایی.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه گاهی افرادی در مناصبی قرار می‌گیرند که حتی با الفبای آن جایگاه هم آشنایی ندارند، گفت: متاسفانه افرادی را به یک‌باره در مصادر امور قرار می‌دهند که خسارت این نوع انتصاب‌ها کم نیست.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام افزود: متاسفانه دوره‌های کارگاهی و کارشناسی و امثال این‌ها هم معمولاً برای این افراد گذاشته نمی‌شود و به صرف یک رزومه و برنامه‌ای که فرد ارائه می‌دهد اکتفا می‌کنند و گاهی صرف روابط، مدیر را نصب می‌کنند که حق مدیریت‌ها این‌گونه ادا نمی‌شود.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به ارائه بعضی برنامه‌های غیر عملیاتی توسط برخی گزینه‌های مدیریتی، اظهار کرد: برنامه‌نویسی برای یک فردی که گزینه مدیریت است، چندان مشکل نیست و با یک پرس‌وجو و مطالعه مختصر و امثال این‌ها برنامه‌های چشمگیر تدوین می‌شود و بعد هم چه‌بسا به آن‌ها عمل نشود که این‌ها خسارت و ضایعه است.

امام جمعه شهرکرد تأکید کرد: انتظار است که دو مورد تعهد و تخصص و حتی تجربه در انتصاب‌ها رعایت شود تا حداقل ویژگی‌ها و کف ویژگی‌ها برای یک مدیر رعایت شده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با بیان اینکه انتصاب یک فرد به عنوان سرپرست یک دستگاه هم واقعاً سؤال‌برانگیز است، خاطرنشان کرد: در انتصاب سرپرست‌ها اولاً بررسی لازم و اولیه معمولاً به‌طور کامل صورت نگرفته و یک نفر در این جایگاه به عنوان سرپرست قرار می‌گیرد که با بسیاری محذورها مواجه است و به‌ناچار باید به بعضی ضعف‌ها تن بدهد.

امام جمعه شهرکرد در همین رابطه به آن طرف سکه انتصاب سرپرست‌ها نیز اشاره کرد و گفت: از آن‌طرف بعضی از این سرپرست‌ها هم انصافاً خوش درخشیدند و خوب عمل کردند، ولی معمولاً زود تعیین تکلیف نمی‌شوند و همین طور بلاتکلیف می‌مانند و از این ورطه رهانیده نمی‌شوند، که این‌ها ضعف‌های مدیریتی در کلان امور است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد تا قطار حرکت انقلاب و سازندگی و خدمت کُند نشود و لبخند رضایت بر لبان مردم بیشتر مشاهده شود.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری تأکیدکرد: انتظار این است که اگر حکم مسئولیتی به فردی داده می‌شود به صرف این‌که او به‌عنوان سرپرست فلان دستگاه منصوب می‌شود، نباشد چه‌ بسا همین مسئله عقب‌ماندگی‌های زیادی را متوجه کارها و دستگاه‌ها و کشور کند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری به بلاتکلیف بودن مدیر صداوسیمای استان و انتخاب مدیر این مجموعه اشاره کرد و گفت: حتماً این انتظار بجا از مدیران ارشد این دستگاه بسیار مهم و فراگیر و اثرگذار وجود دارد که مدیری با تجربه و متعهد و دارای نگاه ایمانی و انقلابی برای این جایگاه سازنده و این رسانه که باید صدای اسلام و سیمای اسلام را منعکس کند، انتخاب کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تأکید کرد: من در انتصاب‌ها و عزل و نصب‌ها دخالتی نداشته و ندارم، اما از باب جایگاه نظارتی که داریم و دغدغه‌هایی که در میان مردم مطرح است و به ما منتقل می‌کنند این یادآوری صورت گرفت که تجربه گذشته در بعضی از دستگاه‌های استان تکرار نشود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که انقلابی بودن به شعار نیست، گفت: پایبندی عملی به ارزش‌های راستین انقلاب و ایمان محور بودن، واقعاً لازم است چرا که بعضی ادعای انقلابی بودن دارند اما نگاه‌های لیبرالی، ملی و حتی سکولار در لابه‌لای نگاه‌های آن‌ها وجود دارد و لذا این‌ها نمی‌توانند پیش برنده انقلاب اسلامی باشند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در ادامه بر لزوم عملیاتی شدن هر چه سریع‌تر مصوبات سفر اول ریاست جمهوری تأکید کرد و یادآور شد: فاصله زیادی با سفر دوم رئیس‌جمهور به استان نداریم که لازمه بهره‌مندی از سفر دوم اجرایی شدن مصوبات سفر اول است.

امام جمعه شهرکرد، خطاب به مسئولان استان خاطرنشان کرد: این همه طرح‌های نیمه‌تمام که در سفر اول رئیس جمهور دارای اعتبار شد و در همه شهرستان‌ها هم وجود دارد باید به نتیجه برسد و رشد مناسب آن‌ها دیده شود.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اظهار کرد: طرح‌های استانی مثل راه‌های مواصلاتی، طرح‌های آب‌رسانی، طرح‌های صنعت و کشاورزی و مسکن و طرح‌های فرهنگی باید به یک نتیجه مطلوب رسیده باشد تا هم مدیران نمره قابل قبولی در سفر بعدی آقای رئیس‌جمهور دریافت کنند و هم اعتباری به مراتب بیشتر از سفر اول برای استان بتوانیم دریافت کنیم.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر لزوم استفاده هر چه بهتر از فرصت دولت مردمی، خاطرنشان کرد: این دولت فرصت مغتنمی است که خیلی باید مراقب باشیم تا این فرصت از دست نرود و در این دولت استان شتاب عمرانی خودش را به‌گونه‌ای تاریخی ورق بزند.

امام جمعه شهرکرد در ادامه خواستار نظارت و دقت لازم بر هزینه کرد اعتبارات شد و اظهار کرد: در هزینه کرد اعتبارات نظارت و مراقبت میدانی بیشتری صورت بگیرد که آثار خرج کرد این پول‌های کلان را مردم ببینند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با انتقاد از عدم هزینه کرد مناسب اعتبارات مدیریت بحران در روستای سیل زده بارده، افزود: از باب مثال اعتبارات مدیریت بحران اعتبارات قابل‌توجهی است که بخش مهمی از آن درجایی مثل بارده که درگیر سیل ویرانگر سال گذشته شد، هزینه شد که من در ماه مبارک رمضان سفری را به روستا بارده داشتم اما در آنجا مردم می‌گفتند خیلی پول اینجا آمده است و هزینه شده، اما آثار آن مشاهده نمی‌شود و اگر الآن سیلاب دیگری بیاید هیچ بازدارندگی صورت نمی‌گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با تأکید کرد: دستگاه‌های نظارتی به جای سرگرم شدن به نظارت‌های غیر ضروری بر نظارت‌های واقعی و هدفمند تمرکز کنند و مانع هزینه شدن بی‌حاصل بیت‌المال شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha