پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
تصاویر:تودیع و معارفه مدیرحوزه علمیه منطقه کاشان

حوزه / نماینده ولی فقیه در کاشان بر لزوم حرکت در مسیر عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: کارشناسان مشاوره اسلامی با کمک دانشگاه‌ها راهکارهای لازم را برای رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین سید سعید حسینی، عصر سه شنبه در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه منطقه کاشان که با حضور قائم مقام حوزه‌های علمیه سراسر کشور در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، ضمن قدردانی از خدمات حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، اظهار داشت: امروز سنگری از سنگرهای حفظ دین از برادری به برادر دیگر تحویل می‌شود.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه حوزه علمیه شأن پیامبر اکرم(ص) را در جامعه پیاده می‌کند، گفت: حوزه متصدی پیاده نمودن سیاست مدون اسلام است.

وی به جایگاه بسیار بالای حوزه علمیه کاشان و اهمیت توجه به این نهاد اشاره کرد و گفت: کاشان به خاطر خدمات بزرگان و علمای دینی و تربیت شیخ اعظم و مرحومین نراقی‌ها، حق بزرگی بر حوزه‌های علمیه کشور دارد.

امام جمعه کاشان به کارهای بزرگی که با کمک مدیران و معاونین حوزه علمیه کاشان در زمینه تربیت ۵۰۰ طلبه در طرح‌های تابستانی و رشته‌های تخصصی صورت گرفته اشاره کرد و یادآور شد: امیدواریم حوزه‌های علمیه سراسر کشور از تجربیات ۹ ساله حجت الاسلام والمسلمین فرجی در سنگرهای دیگر استفاده نماید.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با ابراز خرسندی از انتصاب حجت الاسلام مهدی اسماعیلی به عنوان سرپرست حوزه علمیه منطقه کاشان، اظهار کرد: از سرپرست جدید حوزه کاشان انتظار می رود که طلاب را به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برساند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه سرپرست جدید حوزه علمیه کاشان در علم مرحوم سیدعلی یثربی، در تفسیر مرحوم فیض کاشانی، در تهذیب نفس و فقه مرحوم نراقی و در بصیرت امام راحل مد نظرش باشد، خاطرنشان کرد: سرپرست حوزه علمیه کاشان با کمک نهادهای حوزوی، ائمه جمعه و جماعات تمام توان خود را برای ارتقای حوزه بکار گیرد.

وی بر لزوم حضور میدانی در مدارس و بحث و تبادل نظر با معاونین مدارس علمیه منطقه کاشان تأکید کرد و یادآور شد: سرپرست جدید حوزه علمیه کاشان جلسات جداگانه‌ای با مدیران، اساتید، طلاب و خادمین مدارس علمیه و سرکشی از مساجد منطقه کاشان داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه حوزه‌های علمیه مسئول دینداری مردم می‌باشند، خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از طلاب جهادی در حلقه‌های معرفتی، کانون‌های فرهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، نهادهای رهبری در دانشگاه‌ها، بسیج مساجد و بکارگیری کارشناسان مشاوره اسلامی به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار حوزه علمیه کاشان قرار گیرد.

وی بر لزوم حرکت در مسیر عملی کردن وحدت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: کارشناسان مشاوره اسلامی حوزه علمیه کاشان با کمک دانشگاه‌ها راهکارهای لازم را برای رفع آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار طلاق ارائه کنند.

نماینده ولی فقیه در کاشان با تأکید بر اهمیت تکریم خانواده‌های معظم شهدا و جانبازان، یادآور شد: فرهنگ ایثار و شهادت در حوزه‌های علمیه بیش از پیش تبیین و ترویج شود.

وی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب باید به عنوان یک سند بالا دستی در حوزه علمیه کاشان مورد توجه قرار بگیرد، گفت: از مدیران مدارس علمیه انتظار دارم با سرپرست جدید حوزه علمیه کاشان همکاری کامل را داشته باشند.

انتهای پیام

مدیر جدید حوزه علمیه کاشان برای رسیدن طلاب به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برنامه‌ریزی کند

مدیر جدید حوزه علمیه کاشان برای رسیدن طلاب به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برنامه‌ریزی کند

مدیر جدید حوزه علمیه کاشان برای رسیدن طلاب به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برنامه‌ریزی کند

مدیر جدید حوزه علمیه کاشان برای رسیدن طلاب به قله‌های علم، بصیرت و تزکیه برنامه‌ریزی کند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha