یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تصاویر/ مصاحبه با اساتید مدرسه علمیه جانبازان

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) ادامه داد: در مسائل آموزشی هرچه حکومت سرمایه‌گذاری مادی و معنوی داشته باشد، قطعا در افزایش، پیشرفت و اثرگذاری جامعه موثر خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین قربانعلی صمدی پژوهشگر و جانباز ۵۰ درصد و استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، ضمن تبریک سالگرد گرامیداشت روز معلم، اظهار کرد: در اسلام و حقیقت عالم، هیچ دستاوردی بدون معرفت محقق نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه معلمان نقش اساسی در معرفت افزایی در عالم دارند، مطرح کرد: در آیات قرآن کریم نیز خداوند خود را معلم معرفی می‌کند.

استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل(ع) با بیان اینکه شروع خلقت با تعلیم انسان همراه بوده است، عنوان کرد: امکان ندارد انسان بدون تعلیم و معرفت در جامعه زندگی کند.

وی ادامه داد: پس از خداوند، انبیا و اهل بیت(ع) نیز به عنوان معلمان بشر ظهور کرده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره به اینکه معلم نقش پررنگی در ارتقای زندگی بشریت دارد، خاطرنشان کرد: جایگاه معلمان را در راستای جایگاه خداوند و انبیا می‌دانیم و در حقیقت معلمان وارثان انبیا هستند.

وی ویژگی‌های استادی و معلمی شهید مطهری را مدنظر قرارداد و افزود: معلم خوب معلمی است که در حوزه علم آموزی و فهم علم توانمند باشد.

استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) اضافه کرد: همچنین یک معلم خوب باید نفس خود را نیز به خوبی تزکیه کرده باشد و این موضوع در حکمت ۲۷ نهج البلاغه مورد تأکید قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هر دو شاخصه در شهید مطهری بروز داشت، تصریح کرد: شهید آیت الله مطهری هرآنچه به جامعه آموزش می‌داد را به خوبی آموزش دیده بود و همچنین به خوبی نفس خود را تذکیه کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین صمدی با اشاره به اینکه استاد در حوزه نیازمند برنامه‌ریزی مناسب در راستای آموزش است، یادآور شد: جامعه نیز باید جایگاه فردی که به دنبال ترویج علم و معرفت است را به خوبی درک کند.

وی با بیان اینکه معلم درحال پیش‌برد جامعه است، ابراز کرد: تا زمانی‌که آموزش خوبی را در جامعه شاهد نباشیم، شاهد پیشرفت در جامعه نیستیم.

استاد مدرسه علمیه حضرت ابوالفضل (ع) ادامه داد: در مسائل آموزشی هرچه حکومت سرمایه‌گذاری مادی و معنوی داشته باشد، قطعا در افزایش، پیشرفت و اثرگذاری جامعه موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه معلم به دنبال تربیت یک شاگرد از نظر اخلاقی و علمی است، بیان کرد: انتظار استاد از شاگرد نیز این است که با تمام تمرکز در کلاس درس حاضر شده و به علم آموزی بپردازد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha