دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اختتامیه دوره میثاق طلبگی(2) ویژه طلاب پایه یک مقطع سیکل

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خوزستان گفت: برای هدایتگری و موج آفرینی در مسائل فرهنگی و اجتماعی باید خودمان را در مسائل علمی و اخلاقی به درجات عالی برسانیم. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، در اختتامیه دوره میثاق طلبگی(۲) ویژه طلاب جدیدالورود مقطع سیکل که ظهر امروز برگزار شد، اظهار داشت: پرونده ی اعمال ما پر از غفلت، خطا، قصور و تقصیر است و ارتباط گیری با امام زمان(عج) در اصلاح این پرونده دخالت دارد.

وی با اشاره به فرازی از زیارت آل یاسین «السَّلامُ عَلَیکَ حینَ تَحْمَدُ وَتَسْتَغْفِرُ» عنوان داشت: امام زمان برای ما استغفار و طلب بخشش می طلبد و از خداوند می خواهد تا گناهان ما را ببخشد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان در ادامه گفت: باید از همین الان که در بهار زندگی هستید و فرصت دارید که با امام زمان(عج) ارتباط خیلی جدی، دلی و ماندگار برقرار کنید این ارتباط را ایجاد کرده، گسترش دهید و بر این ارتباط استمرار داشته باشید.

وی در ادامه گفت: اهل بیت عصمت و طهارت ما را پسندیدند و برای اصلاح و رشد به حوزه دعوت کردند ولی باید مواظب باشیم که حوزه آمدنمان یک نعمت است و اگر از این نعمت استفاده علمی، اخلاقی و تربیتی ببریم رشد مضاعفی خواهیم داشت ولی اگر استفاده نکنیم و مراقب هوای نفس خود نبودیم و خودمان را کنترل نکنیم سقوط بدی خواهیم داشت.

حجت الاسلام و المسلمین بلادیان گفت: فکر نکنید حالا که به حوزه آمده اید رفیق خدا هستید و خداوند با شما قرارداد بسته که بهشتی هستید بلکه حوزه یک امتحان و یک نعمت بسیار ویژه است و رعایت این نعمت موجب رشد ما و رعایت نکردن آن موجب سقوط ما خواهد شد همانطور که قرآن که معجزه ی الهی است برای کسی که از آن استفاده کند نور و رحمت و برای کسانی که از آن استفاده نمی کنند خسارت است.

وی، در پایان تصریح کرد: طلاب واجباتی دارند درس خواندن بر ما واجب است همچنین درک معارف تربیتی واجب و وظیفه ماست چرا که ما می خواهیم رهبرجامعه شویم و کسی که طلبه می شود به دنبال این است که هدایتگر و موج آفرین در مسائل فرهنگی و اجتماعی باشد ولی این اتفاق وقتی به خوبی انجام می گیرد که ما خودمان را هم در مسائل علمی و هم اخلاقی به درجات عالی برسانیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha