شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
دبیر جامعه روحانیت شیراز

حوزه/ دبیر جامعه روحانیت شیراز گفت: در کشورهای خلیج فارس برای خدام مساجد از سوی اوقاف حقوق تعیین می شود، در اینجا حتی بیمه خادم با مشکل رو برو است، چندتن از خدام مساجد بیمه هستند؟.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید محی الدین طاهری در نخستین جلسه جامعه روحانیت شیرازکه در سال جدید به میزبانی آیت الله سید علی اصغر دستغیب در مدرسه علمیه رضویه این شهر برگزار شد، در واکنش به مشکل خدام در مساجد، تصریح کرد: قانون نحوه اداره خدام مساجد را اوقاف باید معین کند؛ در کشورهای خلیج فارس برای خدام مساجد از سوی اوقاف حقوق تعیین می شود، در اینجا حتی بیمه خادم با مشکل رو برو است، چندتن از خدام مساجد بیمه هستند؟.

وی افزود: برای موضوع جذب خدام مساجد کاری صورت نگرفته و هیچ قانونی وجود ندارد، اداره آن به صورت سنتی قطعا مشکلاتی را به وجود می آورد، در گذشته خادم در مسجد کسی بود که هنگامی امام جماعت نبود به جای او نماز می خواند، امروز به خادمی به عنوان کار نگاه می کنند.

وی در ارتباط با وضعیت اقتصادی جامعه بیان کرد: باید به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه ویژه کرد، پیشرفت های نظامی کشور به این دلیل است که فرماندهان نظامی به فرمایشات مقام معظم رهبری توجه می کنند، فرمایش رهبر معظم انقلاب برای نظامی ها حجت است، مشکل ما با دولت ها این است که باید به نظرات مقام معظم رهبری جامه عمل بپوشانند ولی به فرمایشات ایشان به عنوان یک توصیه نگاه میشود ، در بحث تورم بدون تعارف ضعف نظارت داریم.

وی ادامه داد: آثار مسائل اقتصادی ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی را به دنبال دارد.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری به مشکلات اقتصادی نیز اشاره کرد و بیان داشت: اکنون حداقل قیمت یک پراید بیش از ۳۵۰ میلیون تومان است یک جوان چطور باید ازدواج کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha