یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برگزاری گرامیداشت مقام معلم در مدرسه علمیه ریحانه النبی (ص) شادگان

گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم در مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شادگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید مطهری و هفته معلم امروز با حضور موسس، رئیس هیئت امنا و امام جمعه در مدرسه علمیه ریحانةالنبی (ص) شهرستان شادگان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام شهید، رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه ریحانه النبی(س) شهرستان شادگان با اشاره به آیات ۷۰ و ۷۱ سوره احزاب "یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ قُولُوا قَوْلًا سَدِیداً یُصْلِحْ لَکُمْ أَعْمالَکُمْ وَ یَغْفِرْ لَکُمْ ذُنُوبَکُمْ وَ مَنْ یُطِعِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَقَدْ فازَ فَوْزاً عَظِیماً" گفت: در این آیه آمده است که ای کسانی که ایمان آورده‌اید! تقوای الهی پیشه کنید و سخن (حقّ و) استوار گویید. تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند و گناهانتان را بیامرزد؛ و هر کس خدا و رسولش را اطاعت کند، بدون شکّ به رستگاری بزرگی دست یافته است.

وی با بیان این‌که مقصود از «قولوا قولا سدیدا» یعنی در کنار تقوا در گفتار خود بسیار محکم بود، ادامه داد: محل القای سخن محکم براساس مضمون حدیث شریف امام صادق (ع) هر چه از احادیث به دست شیعیان برسد باید با قرآن مطابقت داشته باشد و در غیر این صورت نباید به آن عمل شود.

رئیس هیئت امنا مدرسه علمیه ریحانه النبی (ص) شهرستان شادگان افزود: براساس آیات قرآن کریم و احادیث شفاف و واضح است که بیان و عمل در تبلیغ دین اثر دارد، بنابرین، بیان ما باید محکم باشد.

حجت الاسلام شهید ادامه داد: مراد از «قولوا قولا سدیدا» این است، که سخنی که اطمینانی به آن نیست نباید بر مردم عرضه شود زیرا ایجاد شبهه می کند. شاهد مثال آیه شریفه در زندگی شخصی، در عبادات روزانه می باشد؛ قول سدید در زندگی روزمره سوره حمد آیه «ایاک نعبد و ایاک نستعین» و «یصلح لکم اعمالکم» است که به تبع آن اگر توحید ما درست شد، امور زندگی را خود خدا اصلاح می کند.

حجت الاسلام منصوری، امام جمعه شادگان هم به حساسیت نقش حوزه های علمیه خواهران و برادران در تعیین جریان فرهنگی محیط و اجتماع فعلی اشاره و اظهار کرد: حوزه علمیه باید متولی جریان فرهنگی و سیاسی باشد.

وی از اساتید درخواست کرد در کنار افزایش سطح بصیرتی طلاب حتما کلاس اخلاق برای آنها برگزار کنند، زیرا ضربه وارد شده از بی اخلاقی، بی سوادی و بی بصیرتی بسیار سنگین خواهد بود.

از دیگر برنامه های این مراسم، تقدیر از اساتید، خانواده شهدا، طلاب و کادر، مسابقه «حدس عکس کودکی طلاب» توسط اساتید، اقامه نماز جماعت و پذیرایی بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha