یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1085146
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۶:۴۶
کتاب

حوزه / جلد هفتم دوره «سیر وسلوک» با عنوان «تجلیه» توسط مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهراء(س) در هفت فصل و ۲۹۶ صفحه، در قطع رقعی منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، در سال‌های گذشته، شش جلد از مجموعه هشت جلدی سیروسلوک، مشتمل بر یک جلد مباحث مقدماتی و پنج دفتر، حاوی شرح منازل یقظه، توبه، تقوا، تخلیه و تحلیه، منتشر شد و اکنون دفتر هفتم مجموعه مزبور، دربرگیرنده شرح منزل ششم سیروسلوک، به زیور طبع آراسته می‌شود.

در این کتاب، نقش اساسی «نور خداوند» در پیشبرد اهداف سیروسلوک آشکار شده است، همچنین «تجلیّات خداوند سبحان در پهنه هستی» که مشتمل بر دو تجلیِ کلی و جزیی است، در آن تعریف شده و در فصلی از کتاب نیز بین آثار نور و ظلمت، مقایسه تحلیلی، از نظر قرآن کریم، به‌عمل آمده است.

مباحثی از کتاب هم به تکمیل نظری چرخه خودسازی و تهذیب نفس در مدار سیروسلوک، می‌پردازد.

برخورداری از نثری روان و قابل فهم و عاری از اصطلاحات غامض علمی یا عرفانی، از ویژگی‌های این اثر نفیس است.

این کتاب که در مؤسسه فرهنگی مطالعاتی الزهراء(س) تنظیم شده، در هفت فصل و در ۲۹۶ صفحه، در قطع رقعی چاپ شده است.

کتاب تجلیه همراه با سایر آثار آیت‌الله العظمی مظاهری، از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت ماه، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، واقع در شبستان مصلی امام خمینی(ره) عرضه می‌گردد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه این کتاب، با شماره تلفن ۳۴۴۹۳۶۷۱ ۰۳۱ تماس حاصل نمایند یا به وبگاه WWW.AlzahraBook.IR مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha