دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمد حسین شریفی

حوزه/ رئیس دانشگاه قم عنوان کرد: ایران همیشه در طول تاریخ چه از نظر علمی، چه از نظر فرهنگی، آثار ارزشمندی به بشر تقدیم کرده‌ است و نقش کلیدی و محوری در جهان داشته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی رئیس دانشگاه قم در آیین افتتاحیه جشنواره نکوداشت دانش‌آموختگان بین‌المللی دانشگاه های کشور که در حرم مطهر برگزار شد با اشاره به نقش کلیدی ایران در طول تاریخ بیان کرد: ایران در طول تاریخ همیشه محور علمی، فرهنگی و اقتصادی در جهان بوده است برای مثال می‌توان به جاده ابریشمی اشاره کرد که زمانی شاهراه اقتصادی جهان بوده است که کانون آن در ایران بوده و یا فیلسوفان بزرگی همچون ملاصدرا، شیخ کلینی و امثالهم که نقش مهمی در علم فلسفه داشته و اثار ماندگاری به جای گذاشته‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: طبق نظر مشهور که درباره افلاطون وجود دارد حاکی از این است که برخی از اندیشه‌های افلاطون در حوزه سیاست و علوم اجتماعی متاثر از اندیشه‌های ایرانیان بوده است.

رئیس دانشگاه قم در خصوص علوم انسانی موجود در جهان گفت: علوم انسانی موجود که محصول انسان‌شناسی داروینیسم است علومی مبتنی بر رشد انسان نیست بلکه حیوانی‌سازی انسان است و انقلاب اسلامی نگاه جدیدی به علوم انسانی دارد و می‌خواهد در علوم انسانی خود، انسان را به حد تعالی خود برساند.

وی افزود: انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و علمی که به برکت حضور مدیران علمی توانسته با وجود تحریم‌هایی که علیه کشور وجود دارد رتبه‌های برتر علمی و فرهنگی را کسب کند و رشد علمی بی‌سابقه‌ای در سه دهه اخیر داشته باشد.

وی درپایان خطاب به دانشجویان گفت: امیدواریم که دانشجویان فارغ‌التحصیل بتوانند ارتباط خود را با دانشگاه قم و حوزه‌های علمیه قم حفظ کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha