دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دلیجان

حوزه/نشست علمی- پژوهشی با موضوع بررسی آثار شهید مطهری (ره) در مدرسه علمیه فاطمة المعصومه (س) دلیجان برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، به مناسبت هفته معلم نشست علمی- پژوهشی با موضوع بررسی آثار شهید مطهری (ره) با حضور حجت الاسلام محمد رضا حیدری ابهری و با همکاری سپاه ناحیه دلیجان، کتابخانه عمومی و مدرسه علمیه خواهران فاطمة المعصومه دلیجان در سالن فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.

در این نشست حجت الاسلام ابهری نویسنده کتاب نویسنده و محقق در حوزه تعلیم و تربیت کودکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری (ره) و گرامیداشت روز معلم با اشاره به آثار این استاد شهید، بیان کرد: شهید مطهری سخنرانی ها و کتاب هایشان را مطابق با مقتضیات زمان بیان کرده و نوشته است و مسئله مهم و ضروری و راهگشا برای ما شناخت سیره ایشان در مواجهه با نیازهای زمان است که بر مطالعه کتاب های ایشان ارجحیت دارد و البته مطالعه آثار استاد هم بسیار توصیه می گردد.

وی ادامه داد: هنگامی که شهید مطهری کتاب داستان راستان را جمع آوری و نوشت برخی به ایشان خرده گرفتند که کتابی در این سطح با اولین کتاب ایشان که اصول فلسفه و روش رئالیسم بود قابل مقایسه نیست!! اما شهید مطهری به فراخور نیاز روز جامعه به گردآوری چنین کتابی در این سطح پرداخت.

ابهری به ۵ شیوه‌ای ارتباط با کودکان و نوجوانان اشاره کرد : ١- فراهم کردن امکان پرسش و پاسخ بین دانش آموز و مربی ٢- معرفی کردن منبع برای مطالعه شبهات ۳ - سواد رسانه ۴ - بررسی اینکه چرا برای کودک یا دانش آموز سوال ایجاد می‌شود ۵ - اگر فرد خودش تجربه کند عملاً برایش سوال مطرح نمی شود.

بررسی آثار شهید مطهری (ره) در مدرسه علمیه فاطمة المعصومه دلیجان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha