شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر / آیین معرفی مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان

حوزه / معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران گفت: یکی از تأثیر گذارترین مجموعه‌های علمی، تربیتی و تبلیغی در کشور اسلامی، حوزه علمیه خواهران است که در مقابل تمدن غربی ایستاده و با پاسخ به شبهات، در مسیر تحقق جهاد تبیین تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام جواد اسماعیل‌نیا معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، امروز در آیین معارفه مدیر حوزه علمیه خواهران استان همدان با اشاره به نقش بانوان در اسلام و نگاه‌ آموزه‌های قرآنی به جایگاه زن و تاثیر گذاری بانوان در جامعه، اظهار داشت: خداوند در آیه ۷۱ سوره مبارکه توبه، جامعه ایمانی اعم از زن و مرد، در کنار هم را به کار نیکو وادار و از کار زشت منع می‌کنند.

وی با تقدیر از تلاش‌های خانم امیدی و آرزوی موفقیت برای خانم ناطقی، گفت: ارتقا کیفی، نقش آفرینی بیشتر حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های مختلف و فعال سازی تحصیلات تکمیلی در سطح استان، از انتظارات حجت الاسلام والمسلمین فاضل از خانم ناطقی در دوره مدیریت حوزه علمیه خواهران است.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور، با بیان اینکه امامین انقلاب با تمام توان از حوزه علمیه خواهران حمایت کرده‌اند، یادآور شد: این حمایت‌ها به شکوفایی حوزه علمیه خواهران در حوزه‌های مختلف بسیار کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران، مولود انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: یکی از تأثیرگذارترین مجموعه‌های علمی، تربیتی و تبلیغی در کشور اسلامی، حوزه علمیه خواهران است که در مقابل تمدن غربی ایستاده و با پاسخ به شبهات، در مسیر تحقق جهاد تبیین تلاش می‌کند.

حجت الاسلام اسماعیل‌نیا افزود: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از بانوان جوان با میانیگن سنی ۳۰ سال در حوزه علمیه خواهران تربیت شدند و امروز در خدمت جامعه اسلامی و تبیین تربیت اسلامی جامعه فعال هستند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های از سطح یک تا ۴، معادل کارشناسی تا دکتری، در اکثر استان‌ها فعال است، یادآور شد: در کنار سواد آموزی، دوره‌های مهارت افزایی نیز در مراکز پژوهشی معتبر در طول این سال‌ها تشکیل شده و هزاران نفر از بانوان پژوهشگر دینی، مشغول پاسخگویی به شبهات هستند.

معاون امور حوزه‌های علمیه خواهران کشور با اشاره به اینکه این دستاوردها، حاصل تلاش جمعی مدیران فعلی و سابق بوده است، گفت: با توجه به اینکه خانم ناطقی تحصیل کرده حوزه است و ارتباط خوبی با بدنه حوزه دارد و به لحاظ رویکرد تعاملی مناسبی که با نهادهای مرتبط همچون دانشگاه دارا است، امیدواریم شاهد موفقیت‌های بیشتر حوزه علمیه خواهران باشیم.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha