جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مستاجران

حوزه / مسئول دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه اصفهان در همایش ملی "تبیین و تحلیل کارآمدی جمهوری اسلامی از واقعیت‌ها تا بایدهای گام دوم"، گفت: این همایش در راستای این هدف بود تا گفتمان گام دوم بین دانشگاهیان ترویج و تبیین شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام مهدی مستأجران پیش از ظهر امروز در همایش ملی "تبیین و تحلیل کارآمدی جمهوری اسلامی از واقعیت‌ها تا بایدهای گام دوم" که در دانشگاه اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه گام دوم انقلاب اسلامی در قالب بیانیه‌ای پرمحتوا و پرمعنا از سوی رهبر معظم انقلاب صادر شد، اظهار داشت: این بیانیه تبیین راه طی شده انقلاب اسلامی را در بر دارد و با نکته سنجی‌های دقیق و عالمانه چراغ راهی برای گام بلند و نورانی دوم انقلاب اسلامی است.

وی افزود: جا دارد مراکز علمی و پژوهشی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه با دقت بیشتر ابعاد مختلف این بیانیه را برای مردم و آزادی خواهان عالم تبیین کنند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان، با بیان اینکه اقدامات مختلفی برای تبیین بیانیه انجام شده، گفت: کارگاه‌ها، همایش‌ها، سخنرانی‌ها، کتب و مقالات مختلفی برای تبیین بیانیه انجام شده که البته نسبت به عظمت و بزرگی این بیانیه کوتاهی‌های فراوانی نیز اتفاق افتاده است و در این چند سال متأسفانه در فراز و نشیب‌های انقلاب، اسلامی در مواردی بیانیه به فراموشی سپرده شد.

وی اضافه کرد: بنابراین لازم است مراکز دانشگاهی توجه ویژه‌ای برای ترویج، تبیین و بازگشایی ابعاد مختلف بیانیه برای نسل جوان به این مسئله کنند، زیرا مخاطب اصلی این بیانیه نسل جوان است و وظیفه‌ای که نسل اول انقلاب به دوش داشتند، امروز به عهده به نسل جوان انقلاب قرار دارد و آینده انقلاب اسلامی که به تمدن بزرگ و مهدوی ختم می‌شود را بر عهده دارند.

حجت‌الاسلام مستاجران، با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی تبیین و تحلیل کارآمدی جمهوری اسلامی، تصریح کرد: این همایش نیز در راستای این هدف می‌باشد که گفتمان گام دوم بین دانشگاهیان ترویج و تبیین شود و همان گونه که دانشگاهیان در ابعاد مختلف پژوهش و نوآوری مشغول می‌باشند، تبیین بیانیه گام دوم نیز در بین امور پژوهشی دانشگاه به طور جد مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر آن، چراغ راهی برای مجموعه فعالیت‌های مختلف پژوهشی و نوآورانه دانشگاه و دانشگاهیان باشد.

وی خاطرنشان کرد: چراغ اول این هدف در دانشگاه اصفهان روشن شد و امیدواریم این حرکت برای سال‌های آینده تداوم یابد و به خصوص برنامه معاونت پژوهشی دانشگاه نیز بر این است که این دست همایش‌ها و این نگاه در دانشگاه، تقویت شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه اصفهان، ضمن تقدیر از تلاش‌های ریاست دانشگاه اصفهان، معاونت پژوهشی دانشگاه و دبیران علمی و اجرایی همایش در برگزاری هر چه بهتر این همایش، عنوان کرد: سال گذشته یک سال استثنایی برای ملت ایران بود و به خصوص در نیمه دوم سال، شرایط سنگینی حاکم بود، لذا برگزاری این همایش زحمت داشت و در همین شرایط، اعضا فداکارانه سعی نمودند به مقدار وظیفه خود در این راستا تلاش نمایند.

وی افزود: نهال نوپایی در دانشگاه اصفهان کاشته شده که ریشه در انقلاب اسلامی دارد، هم چنان که به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این انقلاب مانند موجودی زنده و بالنده است که هیچ‌گاه فرسوده، افسرده و از بین نمی‌رود و همواره رشد و تعالی داشته و این شجره طیبه همیشه میوه‌های دلپذیری برای جامعه بشریت داشته است.

حجت‌الاسلام مستاجران، تلاش مضاعف در این مسیر را موجب دستیابی به اهداف اولیاء و انبیاء الهی دانست و اظهار کرد: همان گونه که قرآن کریم به ما نویده داده و فرموده "و نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً"، این نوید اتفاق خواهد افتاد و به هر میزان تلاش کنیم به آن مقصد نزدیک می‌شویم.

حجت‌الاسلام مستاجران تأکید کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، باید در متن مسائل پژوهشی قرار گیرد و به‌ویژه دانشگاه اصفهان که مزین به شعار فاخر "جامعه محور و تمدن ساز" می‌باشد و این شعار را از متن بیانیه گام دوم استخراج نموده و به خوبی این شعار انتخاب شده است، باید در این مسیر حرکت کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha