یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس از فرصت ثبت نام بانوان علاقمند به تحصیل در حوزه خواهران تا پایان اردیبهشت ماه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر ساجدی ظهر امروز در نشست رسانه ای با خبرنگاران که به منظور پذیرش حوزه های علمیه خواهران در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به اینکه خبرنگاران چشم و گوش مردم هستند، اظهار کرد: خبرنگاران در تصمیم گیری ها نقش بسزایی دارند.

وی به سه محور مهم بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی سه محور مهم بیانیه حضرت آقا در بیانیه گام دوم انقلاب به شمار می رود، اگر خودسازی منجربه به جامعه پردازی و تمدن سازی نباشد به درد نمی خورد، اتفاقا این کار باب طبع دشمن نیز است.

به گفته مدیر حوزه های علمیه خواهران استان فارس هر اندیشه تمدن ساز برای تحقق تمدن چاره ای جز طراحی و اجرای نظام ندارند، جریان تولید علم، زیر ساختی است که فضای حرکت به سوی تمدن سازی را اجرا می کند، حوزه های علمیه عهده دار ترسیم نقشه راه و راهبردی هستند.

وی خاطر نشان کرد: حوزه های علمیه خواهران استان فارس در راستای تربیت بانوان و مربیان آگاه، بصیر و انقلابی در مرحله اول نسبت به خانه و خانواده و در مرحله بعد نسبت به جامعه مسئولیت دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی بیان کرد: مطالبه جدی ما تربیت مربی، پژوهشگر و مبلغ با محوریت اندیشه های امامین انقلاب است آن هم توسط واحد های آموزشی با برگزاری کارگاه ها، نشست ها و کرسی های نظریه پردازی صورت می گیرد.

مدیر حوزه علمیه خواهران فارس تصریح کرد: تحصیل علوم دینی در حوزه های علمیه فرصت گران بهایی است که توفیق بهره مندی از آن تنها نصیب کسانی خواهد شد که عنایت حق تعالی نصیب آنان شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه ۳۱ مدرسه علمیه خواهران در سطح استان وجود دارد، افزود: ثبت نام و پذیرش مدارس علمیه مانند سال گذشته در تمام این مدارس آغاز شده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت، همچنین حدود ۴ هزار طلبه خواهر در سطح استان مشغول تحصیل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی مطرح کرد: حوزه علمیه خواهران در سطح استان دارای مراکز تخصصی در رشته های فقیه، کلام، مشاوره خانواده، کلام با گرایش مهدویت، فقه و اصول و تفسیر است، همچنین از سال ۸۵ تاکنون نیز ۳ هزار و ۵۰۰ فارغ التحصیل نیز در حوزه علمیه خواهران وجود دارد.

وی به شرایط ثبت نام حوزه علمیه خواهران اشاره و خاطرنشان کرد: افراد باید دارای مدرک دیپلم، معدل بالای ۱۴ و کمتر از ۴۰ سال داشته باشند، البته تنها مدرسه ای که پذیرش سیکل دارد مدرسه علمیه خواهران لارستان با معدل ۱۵ است، همچنین حافظان کل قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه و معدل بیش از ۱۸ سایر رشته ها معاف از آزمون هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار حوزه در خصوص اجرای طرح امین در حوزه علمیه خواهران نیز افزود: محوریت اجرای طرح امین با حوزه علمیه برادران است اما هزار و ۴۰۰ طلبه خواهر در مدارس طرح امین مشغول فعالیت هستند.

وی در واکنش به سوال یک خبرنگار دیگر درباره اینکه چرا یک آقا را در حوزه علمیه خواهران مدیر گذاشته اند؟ گفت: در جنگ احزاب حضرت صدیقه طاهره(س) هم حضور داشت، این جمله اشاره به این مطلب دارد که برخی از شئونات کار مردانه می طلبد چراکه حوزه علمیه خواهران یک هیئت امنا دارد که آقایان هستند و در این هیئت امنا بعضا به مسائلی پرداخته می شود که حتما باید آقا باشد تا بتواند آن کار را انجام دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ساجدی در پایان در پاسخ به سؤال یک خبرنگار درباره اینکه آیا حوزه های علمیه بودجه دولتی دریافت می کنند یا خیر؟ موضوع موقوفات حوزوی چیست؟ ادامه داد: حوزه های علمیه وابسته به مراکز دولتی نیستند و کمکی صورت نمی گیرد؛ موضوع موقوفات و منابع پایدار مختص حوزه های علمیه است چراکه یکسری موقوفاتی در گذشته بوده که وقف حوزه علمیه بوده و اکنون به دنبال احیا آن هستیم، البته که همین موقوفات که حق حوزه ها هم بوده تاکنون برخی از آنها برای حوزه هیچ عوایدی را نداشته اند و به دست افراد دیگر بوده است که اکنون در حال احیا است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha