دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تولیت مسجد جمکران

حوزه/ تولیت مسجد مقدس جمکران گفت: برخی انطباق نگاه راهبردی، معرفتی و اخلاقی رهبری با امام راحل را همراهی ایشان با امام امت، مراجعه به صحیفه و... می‌دانند، اما وجه اصلی و خاستگاه این تفکر فهم اهل‌بیتی امامین انقلاب اسلامی از قرآن کریم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در جمع قاریان و مرتلین مسجد مقدس جمکران در سخنانی با اشاره به خاطراتی از امام راحل و رهبر انقلاب اظهار کرد: در زمانی که خادم خانواده شهدا در بنیاد شهید بودم، رهبری معظم انقلاب به غیر از دیدارهای هفتگی با خانواده شهدا، چهارشنبه هر هفته به دیدار خانواده شهدا می‌رفتند، خانواده‌هایی که خارج از مدارس بنیاد شهید بودند و من در این سالها که در خدمت بنیاد شهید بودم هرگز متوجه نشدم که ایشان چطور پیدا می‌کنند. در یکی این دیدارها رهبری سه نکته را پیرامون قرآن کریم به خانواده شهید بیان کرد.

وی افزود: سه توصیه رهبر انقلاب شامل؛ «روزی بر شما نمی‌گذرد که مقداری از قرآن را بخوانید»، «هر مقداری که قرآن می‌خوانید به توجه به معانی آن توجه داشته باشید» و «آنچه را می‌خوانید سعی کنید در حد توان خود در زندگی خودتان محقق کنید».

حجت‌الاسلام رحیمیان ادامه داد: مسلمان بودن و حقیقت اسلام به پیوند میان قرآن و اهل‌بیت(ع) است، در برداشت از مفاهیم قرآن و به کار بستن آن یکی می‌شود علامه طباطبایی و یکی هم مثل ما و دیگران لذا باید تلاش کنیم حقیقت قرآن را دریافت کنیم و در زندگی پیاده سازی کنیم.

تولیت مسجد مقدس جمکران به خاطراتی از امام امت اشاره کرد و گفت: در زمانی که مسئولیت بنیاد شهید را داشتم به همراه دو تن دیگر از دوستان هر روز یا چند روز در هفته به منظور تبرکی چند قرآن، پوستر شهدا به خدمت ایشان می رسیدیم و سپس این هدایا را به خانواده معظم شهدا تقدیم می‌کردیم.

وی افزود: امام(ره) حتی در آخرین روزهای عمر با برکتشان اگر هر برنامه‌ای از سوی دفتر تعطیل می‌شد، تمام برنامه خانواده شهدا را می‌پذیرفت و حتی در خاطر دارم زمانی که امام(ره) در شرایط سخت جسمانی بود یکی از مادران شهید لبنانی را دیدار کرد و زمانی که این مادر شهید خداحافظی کرد، امام(ره) تا زمانی که از دفترشان خارج شد، ایستاده و ایشان را بدرقه کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان در بخش دیگری از سخنان خود به انطباق نگاه رهبری با امام راحل در موضع‌گیری‌ها و سیاست‌ها، راهبردها و نگاهی معرفتی اشاره کرد و تصریح کرد: این انطباق نشأت گرفته از فهم اهل‌بیتی امامین انقلاب از قرآن کریم دارد. تدبیر در قرآن و پیاده سازی آن در تمام شئونات زندگی باعث این هم‌افزایی و تطابق شده است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha