سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تصاویر / همایش عبای خاکی ( اختتامیه ستاد راویان روحانی )

حوزه/ سید احمد عبودتیانگفت : الگوی حلقه میان آن است که اگر شخصی به ظرافت های جنگی علم یافت افرادی مثل خود تربیت کند و آنها را به سمت کار گسیل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت عصر امروز در اختتامیه ستاد راویان روحانی و بیستمین دوره آموزش روایتگری (همایش عبای خاکی)، که در اردوگاه ولایت قم برگزار شد با اشاره به دهه ۷۰ و اوج گیری تهاجمات فرهنگی، و مهم شدن مسئله فضای مجازی گفت: حاج عبدالله ضابط به این جمع بندی رسیده بود که با محتوای شکلی نمی توان انسان سازی کرد، و جریان شهدا را در امتداد جریان سید الشهداء قرار داد و الگوی جدید محتوایی در مبارزه ایجاد کرد و این اقتضای دهه ۷۰ بود که در حال ضربه به ارزش های انقلاب بودند و متفکرین ما همچون آیت الله مصباح سنگرهای اعتقادی را تقویت کردند.

وی افزود: در دهه ۷۰ سیره شهدا متولد شد و الگوی جدید جنگیدن محتوایی با استفاده از مشاهد مشرفه و مقاتل شهدا ایجاد کرد و گفتمان جدیدی که روحانی مباحث معارفی را از یک روایت واقعی انتقال می دهد؛ روایت فتح، کتاب های به روایت همسر، جریان تفحص و تدفین شهدا در اماکن بسیار موثر بودند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت بیان کرد: بار دیگری باید به خود جرأت دهیم که آیا بیان روایت جهاد برای این عصر کفایت می کند یا نیاز به مکمل هایی دارد.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر از جمله شیوع کرونا و سکوها و پلتفرم های دشمن گفت: دشمن موفق شد فضایی ایجاد کند که ارتباط عموم ما با مردم قطع شود و با بسترهای فضای مجازی خودشان ارتباطات را دامن زدند.

دکتر عبودتیان افزود: همه این عوامل موجب می شد که روایت را در میدان ببازیم، در همین موضع رهبری جهاد تبیین را مطرح کردند و ما نتوانستیم در کلان جبهه فرهنگی این تغییر را به موازات جبهه دشمن انجام دهیم.

وی با اشاره به بیان رهبری تحت عنوان حلقه های میانی، خاطرنشان کرد: الگوی حلقه میان آن است که اگر شخصی به ظرافت های جنگی علم یافت افرادی مثل خود تربیت کند و آنها را به سمت کار گسیل کند.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت ادامه داد: بیان من این است که حلقه های میانی را چگونه می توان در نسل جدید افراد سیره ضرب کنیم و الگوی جدیدی تولید کنیم و چگونه ظرفیت سازی کنیم که نیروهای جدیدی بپیوندند؟

وی افزود: سیره به عنوان حلقه میانی تفحص سیره شهدا بر روی یک کار ویژه تمرکز کرده است و آن عبارت است از آن که جریان شهادت طلبی و ایثارگری را باید گفتمان رایج نسل جوان کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha