جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
1

حوزه/حجت‌الاسلام شهرآزادی، برخی از اهالی معتقد بودند هیچ روحانی بیش از دو سال نمی‌تواند در این محله بماند و او هم به زودی این محله را ترک خواهد کرد، اما این امام با ایجاد ارتباط قوی با اهالی قریب یک دهه هست که در این محله امامت می‌کند و با بسیج کردن ظرفیت‌های مردمی، برای گره گشایی از مسائل تلاش می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام رضا شهرآزادی امام محله مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام حوالی میدان کشاورز شهر مقدس قم است که بیش از ۸ سال است امامت این مسجد را برعهده دارد و خدمات خوب و ارزنده‌ای را در موضوعات مختلف به اهالی منطقه ارائه کرده است.

او با ایجاد ۱۲ کارگروه، از جمله کارگروه ازدواج، توانمندسازی، فقرزدایی، تعمیرات مسکن، رسانه و... مشکلات اهالی را ساماندهی کرده است که در رأس هر یک از این کارگروه‌ها از افراد متخصص کمک گرفته است.
علاوه بر این امام محله، مسجد علی ابن ابی طالب علیه السلام، کار با نوجوانان را برای شروع فعالیت خود انتخاب کرد و با دور هم جمع کردن حدود ۱۵۰ نوجوان پسر و ۱۵۰ نوجوان دختر توانست آن‌ها را در کلاس‌ها و امور مختلف فرهنگی عضو کند و از این طریق ارتباط خوب و ویژه ای با آنها ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام شهرآزادی می‌گوید: مردم این منطقه معتقد بودند هیچ روحانی‌ای بیشتر از دو سال در این منطقه ساکن نمی‌شود، اما من با ارتباط گیری با اهالی و همراهی با آن‌ها در هنگام بروز مشکلات توانستم همه این سال‌ها با طیب خاطر در این محله بمانم، من باور دارم که اگر روحانی خود را تافته جدا بافته بداند نمی‌تواند در کنار مردم بماند.

این مبلّغ در زمینه نیکوکاری و کمک های مؤمنانه هم اقدامات خوبی را به انجام رسانده است؛ وی با ایجاد کمیته شناسایی در هر کوچه و قراردادن رابط خانم و آقا افراد بی‌بضاعت را شناسایی کرده و به روش های مختلف از آن‌ها دستگیری کرده است.

این امام محله به مشکلات خانواده‌های نیازمند و افراد آبرو داری که فقر خود را کتمان می‌کردند به خوبی رسیدگی کرده است، بعضی از خانواده‌ها را خود و توسط خیّرین تحت پوشش داده است و بعضی را به سازمان‌های حمایتگر معرفی کرده‌ است.

علاوه بر این او به افرادی که توانایی کارکردن دارند آموزش‌های لازم را ارائه داده است و همچنین لوازم و ابزار مورد نیاز اعم از چرخ خیاطی و... تهیه شد تا از این طریق به درآمد برسند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha