سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
شهادت امام صادق(ع)

حوزه/ حجت الاسلام نوروزپور گفت: امام صادق(ع) از فرصت های گوناگونی برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می برد.

حجت الاسلام قاسم نوروزپور، رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در سمنان با اشاره به تحول دین اسلام در دوران امام جعفر صادق (ع) ، بیان داشت: ما باید در امورات زندگی و در کارهای اداری خود امام جعفر صادق (ع) را الگو قرارداده و اعتدال، عدم افراط و تفریط در کارها، صبر، قناعت، کنترل هوای نفس، به یاد خدا بودن و خداوند را همیشه ناظر اعمال خود دیدن که از خصوصیات برجسته امام جعفر صادق (ع) بودند را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم که سعادت دنیوی و اخروی را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با بیان اینکه در مکتب ما به «داشتن صبر و حلم» بسیار تأکید شده است، افزود: امام صادق (ع) نمونه بارز صبر و استقامت در برابر مشکلات است به طوری که در برابر سیاست سرتاسر نیرنگ و حیله و قصه گویی بنی امیه صبر کرد و با تربیت شاگردان و تبیین معارف، دینی دین اسلام را احیا کردند، لذا انسان بهتر است در مقابل مشکلات همیشه صبر کند.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان افزود: هدف امام صادق (علیه السلام) از گسترش برنامه فرهنگی رفع جهل امت و تقویت عقیده به مکتب و نظام و نیز ایستادگی در برابر امواج کفرآمیز و شبهه های گمراه کننده و حل مشکلات ناشی از انحراف حکومت بود.

وی با اشاره به اینکه امام از فرصت های گوناگونی برای دفاع از دین و حقانیت تشیع و نشر معارف صحیح اسلام استفاده می بردند، خاطرنشان کرد: مناظرات زیادی نیز در همین موضوعات میان ایشان و سران فرقه های گوناگون انجام پذیرفت که طی آنها با استدلال های متین و استوار، پوچی عقاید آنها و برتری اسلام ثابت می شد.

حجت الاسلام نوروزپور با تأکید بر اینکه در حوزه فقه و احکام نیز توسط ایشان فعالیت زیادی صورت گرفت به صورتی که شاهراه های جدیدی در این بستر گشوده شد که تاکنون نیز به راه خود ادامه داده است، تصریح کرد: بدین ترتیب شرایطی مناسب پیش آمد و معارف اسلامی بیش از هر وقت دیگر از طریق الهی خود منتشر، گشت به صورتی که بیشترین احادیث شیعه در تمام زمینه ها از امام صادق(ع) نقل گردیده و مذهب تشیع به نام مذهب جعفری و تشیع به نام فقه جعفری خوانده می شود.

وی با بیان اینکه امام صادق(ع) مفاهیم تحریف شده اسلام را تصحیح کرد و حیات امام(ع) عنصر استحکام پایه های معرفت اسلامی در جامعه است، گفت: امام صادق(ع) در اواخر دوران بنی امیه شبکه تبلیغاتی وسیعی را که کار آن اشاعه امامت آل علی (ع) و تبیین درست مسئله امامت بود رهبری می کرد.

رئیس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی استان سمنان با بیان تاریخچه زندگی آن امام همام افزود: امام صادق (ع) وسیعترین حوزه علمی و فقهی زمان خود را دارا بوده است و این نیز یک خط روشن در زندگی امام صادق(ع) است و شاگردان بسیاری را تربیت کرد که از آن جمله می‌توان به جابر بن حیان پدر علم شیمی دنیا اشاره کرد.

وی افزود: روشن است که اگر فعالیت های علمی امام جعفر صادق (ع در اشاعه فرهنگ دینی و مکتب تشیع نبود از تشیع و اسلام پس از قرنها این خبری نبود.

حجت الاسلام نوروزپور گفت: امام جعفر صادق (ع دست به پاکسازی وسیعی در دین زدند و دین را از انحرافات پیراستند. از این رو نقش ایشان در احیای فرهنگ اسلام و غنا بخشیدن به معارف اسلامی بسیار چشمگیر است به همین دلیل شیعه اثنی عشری را شیعه جعفری نیز می نامند، زیرا شیعه بسیاری از معارف خود را از پیشوای ششم خود امام جعفر صادق (ع) دریافت داشته است و بدینسان امام صادق (ع) رئیس شیعه جعفری لقب گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha