سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
امام جمعه همدان

امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه مکتب امام صادق(ع) هدر رفتن استعدادهای بشر را نهی کرده است، گفت: راهکار به فعلیت رساندن استعدادهای بشر، تربیت شدن بر محور سیره ائمه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی عصر امروز در مراسم سالروز شهادت امام صادق(ع) که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد، با تأکید بر اینکه انسان باید قدر جایگاه خود در عالم را بداند، اظهار داشت: قبل از خلقت بشر در عالم، ملائکه مشغول کار خود بودند و و ابلیس نیز واعظ ملائکه بود اما پس از خلق آدم، شرایط تغییر کرد.

وی با بیان اینکه پروردگار، آدم را جانشین خود در زمین معرفی کرده است، گفت: هیچ‌ موجودی در عالم، پر ظرفیت‌تر و با استعدادتر از انسان نیست.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه انسان همه استعدادهای موجود در عالم را یک جا دارد، یادآور شد: ملائکه هر کدام تنها یک استعداد دارند و لذا ضروری است تا انسان ضمن آشنایی با این استعدادها برای به فعلیت رساندن آن تلاش کند و اجازه هدر رفت آن را ندهد.

وی با بیان اینکه در طول زندگی، بشر باید نسبت به نفس خود مراقبت داشته باشد، اظهار کرد: امروز اگر به آرامستان‌ها برویم پر از انسان‌هایی است که استعدادهای بسیاری داشتند اما از آن استفاده نکردند و از بین رفته است و صد سال دیگر نیز این اتفاق نسبت به ما رخ می‌دهد اگر به درستی از این استعدادها استفاده نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، به تشریح راهکار به فعلیت رساندن این استعدادها در وجود بشر پرداخت و خاطرنشان کرد: راهی غیر از تربیت شدن بر محور ائمه وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه مکتب امام صادق(ع) هدر رفتن استعدادهای بشر را نهی کرده است، گفت: انسان گاهی موارد با دیدن برخی از افرادی که نسبت به جایگاه خود آگاهی ندارند و اقداماتی اشتباه را انجام می‌دهند، غصه می‌خورد و احساس تأسف می‌کند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha