جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
صفایی بوشهری

حوزه/ امام جمعه بوشهر، توجه به حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها مورد تأکید قرار داد و گفت: سیره امام صادق علیه‌السلام در حوزه‌های بصیرت، علم و تقوا به جامعه هدف از جمله در دانشگاه‌ها تبیین شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری امروز در آیین مراسم سوگواری ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تسلیت این روز به نقش این امام بزرگوار در احیای علم و دانش در تاریخ اسلام پرداخت و اظهار داشت: دین اسلام یک دین دانشی است و توجه ویژه‌ای به علوم راهبردی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نقش دانشجویان در عرصه پیشرفت و توسعه جامعه را مهم دانست و بیان کرد: جامعه‌ای که به آموزش در همه سطوح به ویژه حوزه آموزش عالی توجه داشته باشد زمینه پیشرفت و توسعه آن جامعه فراهم خواهد شد.

امام جمعه بوشهر، توجه به حوزه فرهنگی در دانشگاه‌ها مورد تأکید قرار داد و افزود: سیره امام صادق علیه‌السلام در حوزه‌های بصیرت، علم و تقوا به جامعه هدف از جمله در دانشگاه‌ها تبیین شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر، علم، تقوا، اخلاق و ایمان را ۴ مولفه فرهنگ تمدن اسلامی دانست و تصریح کرد: همه اقشار جامعه از جمله دانشجویان در حوزه تمدن آفرینی نقش ممتاز دارند.

وی با بیان اینکه همه باید برای حفظ و ارتقاء سطح انقلاب اسلامی بکوشیم گفت: همه باید با مشارکت در ارتقاء سطح انقلاب اسلامی، هویت دینی و ملی در حاکم شدن تمدن ایرانی اسلامی تلاش و به جهان معرفی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، اوج تمدن ایران اسلامی را رسیدن به قله دانست و افزود: سرمایه یک کشور تنها منابع زیرزمینی نیست بلکه مهمتر از همه منابع انسانی سرمایه حقیقی نظام اسلامی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha