چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سقای بی ریا

حوزه/ عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برخی اقدامات انجام شده در حوزه جمعیت را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سقای بی‌ریا صبح امروز در همایش روز ملی جمعیت که در موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اقدامات انجام شده در عرصه جمعیت، اظهار کرد: در درجه نخست تلاش کردیم روز ملی جمعیت را به هفته ملی جمعیت تبدیل کنیم.

وی با بیان اینکه موضوع جمعیت به جشنواره فیلم رشد راه‌پیدا کرد، مطرح کرد: همچنین شب شعری به عنوان فرزند صالح نیز برگزار شده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به آموزش ۵ هزار مبلغ در یک دوره، عنوان کرد: همچنین در مناسبت‌های مختلف مانند ایام فاطمیه نیز برای مبلغین دوره آموزشی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد برگزاری گردهمایی بزرگ کالسکه سواران در قالب جشن امید آینده و نسل ظهور بودیم، خاطرنشان کرد: کارگروه مطالعات جمعیتی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پیش از ستاد جمعیت حوزه‌های علمیه تشکیل شده و بخش عظیمی از اقدامات با تلاش این کارگروه انجام شده است.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌ریا ادامه داد: از دیگر اقدامات انجام شده می‌توان به کتاب‌های منتشر شده و درحال چاپ، فعالیت‌های رسانه‌ای، برگزاری کارگاه، برگزاری کرسی و نشست و تدوین رساله و پایان‌نامه دکتری اشاره کرد.

وی افزود: تاکنون کتاب‌های متعددی ازجمله کتاب بحران خاموش، رزاقیت الهی، اقتصاد جمعیت، فرصت جمعیت، تغییرات جمعیتی و نقش آن در تحولات اجتماعی، تمدن اسلامی و ایرانی و نقش افزایش جمعیت و ... ازجمله آن‌ها هستند.

عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) اضافه کرد: همچنین مجموعه مقالاتی در ۷ جلد فراوری شده است که شامل مبانی نظری جمعیت، سیاست‌ها و تغییرات جمعیتی، سیمای جمعیت در آیات و روایات، جمعیت تربیت و روانشناسی، زن خانواده و جمعیت و ... است.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌هایی را نیز در دست تدوین داریم که هرکدام با مناطق خاص خود در دست اقدام هستند، تصریح کرد: همچنین چندین نمونه رساله‌های دکتری نیز در دست تدوین قرار دارند.

حجت الاسلام والمسلمین بی‌ریا از تأسیس مرکز، گروه و انجمن‌های جمعیت یاد کرد و گفت: بررسی ابعاد سقط جنین، سالمندی جمعیت، جمعیت و فرزندآوری، تک فرزندی و آسیب‌ها، اقتصاد و جمعیت، تغذیه و سن ناباروری نیز ازجمله موضوعات پژوهشی هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha