دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جمعیت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان با تأکید بر ضرورت پرداختن به بحث جوانی جمعیت، حمایت از خانواده‌ها در فرزندآوری و افزایش نرخ باروری گفت: پیری جمعیت باعث سقوط جامعه می‌شود و از نظر امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آسیب جدی به کشور وارد می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم آزاده دنکوب در مراسمی که به مناسبت هفته جمعیت در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان برگزار شد، بیان کرد: مقام مادر را مقام وصف‌ناشدنی است، در روایات آمده است: خداوند متعال از مادری که فرزند صالحی را بزرگ کند، خداوند آن فرزند را به ارث می‌گیرد و به آن فرزند نظر دارد.

وی با اشاره به این که دین، نگاه خاصی به مادر دارد و احترام و تعظیم او را واجب می‌داند، تصریح کرد: تبیین قداست مادری مهم است و دشمن سعی کرده قداست و جایگاه مادری را تنزل دهد و قداست آن را بشکند.

استاد حوزه خواهران با بیان این که احساس مهم بودن مادر نسبت به امر فرزندداری از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: قرآن کریم و روایات برای ویژگی‌ها، وظایف و حقوق مادران، مقام و جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته که عمل به آن‌ها موجب ارزشمندی هر چه بیشتر این نقش می‌شود.

خانم دنکوب تاکید کرد: یکی از مهمترین تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه اهمیت رشد جمعیت و فرزندآوری است.

وی با تأکید بر ضرورت پرداختن به بحث جوانی جمعیت، حمایت از خانواده‌ها در فرزندآوری و افزایش نرخ باروری گفت: پیری جمعیت باعث سقوط جامعه می‌شود و از نظر امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آسیب جدی به کشور وارد می‌کند.

استاد حوزه خواهران، تبلیغ در عرصه بحث جمعیت و فرزندآوری را وظیفه یکایک مبلغین دانست و تاکید کرد: رقم بالایی در آمار روزانه سقط فرزند گفته شده است و این حاکی از عدم آگاهی خانواده‌ها نسبت به مقوله حرمت سقط در اسلام است؛ بنابراین آگاه‌سازی خانواده‌ها نسبت به مسأله سقط و احکام آن از وظایف مبلغین دینی است.

دنکوب به فرصت و پنجره طلایی افزایش جمعیت اشاره کرد و گفت: در زمینه گسترش فرهنگ فرزندآوری و بسترسازی در این حوزه همه باید دغدغه‌مند باشند و فرزندآوری باید به گفتمان عمومی در عرصه جهاد تبیین تبدیل شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha