دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ش

حوزه / همایش گلابگیری سنتی، جلوه گاه میراث فرهنگی ناملموس در باغ تاریخی فین کاشان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، عباس ترابزاده معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: گلاب‌گیری سنتی دهه‌ها است که در شهرستان کاشان گردشگران بی‌شماری را به سوی خود جلب نموده است.

ترابزاده با اشاره به اینکه افتخار شستشوی خانه کعبه با گلاب کاشان را داریم، گفت: تأثیر رویش گل محمدی و به تبع آن گلابگیری و روش استحصال سنتی گیاهان دارویی، سبب ایجاد رونق گردشگری و اشتغال در جای‌جای این منطقه شده است.

وی با بیان اینکه این عوامل سبب شده گلابگیری کاشان به عنوان یک رویداد فرهنگی در تقویم گردشگری کشور ثبت شود، تصریح کرد: بدون شک، گلابگیری سنتی کاشان وام‌دار اقلیم و جغرافیای تاریخی این منطقه فرهنگی است و این رویداد فرهنگی، اکنون در آستانه جهانی شدن و قرارگیری در فهرست میراث ناملموس است.

معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کاشان با تأکید بر اینکه دو رویداد فرهنگی، شیوه بافت سنتی بافت دستبافت کاشان و آیین سنتی مذهبی قالیشویان اردهال، پیش‌تر در فهرست میراث فرهنگی ناملموس جهانی به ثبت رسیده، اظهار کرد: با ثبت مراسم گلابگیری سنتی در فهرست جهانی قابلیت‌های فرهنگی منطقه فرهنگی کاشان بیشتر به جهانیان معرفی خواهد شد.

وی یادآور شد: به همین مناسبت و با توجه به اهمیت موضوع، همایشی با عنوان گلابگیری سنتی، جلوه‌گاه میراث فرهنگی ناملموس، روز شنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۹:۳۰ در مجموعه جهانی باغ تاریخی فین کاشان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha